Perspectiva sociometrică în abordarea stimei de sine a elevului victimă a bullying-ului școlar
Închide

Error message

  • Notice: Trying to get property of non-object in publication_view_data() (line 795 of /var/www/sites/idsi/ibn2014/trunk/sites/all/modules/publication_view/publication_view.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object in publication_view_data() (line 811 of /var/www/sites/idsi/ibn2014/trunk/sites/all/modules/publication_view/publication_view.module).
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
760 72
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 17:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.316.6 (2)
Psihologie (3475)
SM ISO690:2012
POPA, Rodica. Perspectiva sociometrică în abordarea stimei de sine a elevului victimă a bullying-ului școlar. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 47-57. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p47-57
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Perspectiva sociometrică în abordarea stimei de sine a elevului victimă a bullying-ului școlar

The sociometric perspective in approaching the self-esteem of the student victim of school bullying

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p47-57
CZU: 159.9.316.6

Pag. 47-57

Popa Rodica
 
Colegiul Național ”Gheorghe Munteanu Murgoci”, Brăila
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

În acest studiu am aplicat tehnica de cercetare sociometrică a clasei de elevi pentru a identifi ca statusul sociometric al elevilor caracterizați ca victime ale agresiunilor de tip bullying. Poziția sociometrică și perceperea statutului de victimă a bullyingului au fost testate prin aplicarea testului sociometric pe un eșantion din 31 elevi din clasă umanistă (a XI-a)a unui liceu din municipiul Brăila, România. De asemena s-a utilizat rezultatele de la instrumentul de măsurare a nivelului stimei de sine prin aplicarea tehnicii „Rosenberg. Rezultatele studiului au relevat că există o diferență vizibilă între respinsul cu numărul 6 (Isp = 0,4), pentru care s-au exprimat 2 alegeri și 14 respingeri și respinsul cu numărul 2, ales de3 colegi și respins de 4 (Isp = -0,03). De asemenea, gruparea celor cu Isp = 0 în categoria celor indiferenți nu se arată întotdeauna potrivită. Subiectul cu numărul 31, ales de 4 colegi și respins de alți 4 cu greu poate fi încadrat în categoria celor care-i lasă indiferenți pe colegi, în aceeași clasă cu subiectul cu numărul 7, cu o singură alegere și o singură respingere.

In this study we applied the sociometric research technique of the student class to identify the sociometric status of students characterized as victims of bullying. The sociometric position and the perception of the bullying victim status were tested by applying the sociometric test on a sample of 31 students in a humanities class (11th) of a high school in Brăila, Romania. The results of the self-esteem measuring instrument were also used by applying the Rosenberg technique. The results of the study showed that there was a visible difference between the rejected number 6 (Isp = 0.4), for which 2 votes and 14 rejections were expressed and the rejected number 2, chosen by 3 colleagues and rejected by 4 (Isp = -0.03). Also, the grouping of those with Isp = 0 in the category of the indi ff erent ones does not always look appropriate. The subject with number 31, chosen by 4 colleagues and rejected by 4 others can hardly be included in the category of those who leave their colleagues indifferent, in the same class as the subject with number 7, with one choice and one rejection.

Cuvinte-cheie
bullying, agresor, stimă de sine, victimă, status sociometric,

bullying, aggressor, self-esteem, victim, sociometric status