Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
760 72 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 17:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.316.6 (2) |
Psihologie (3475) |
SM ISO690:2012 POPA, Rodica. Perspectiva sociometrică în abordarea stimei de sine a elevului victimă a bullying-ului școlar. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 47-57. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p47-57 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p47-57 | ||||||
CZU: 159.9.316.6 | ||||||
Pag. 47-57 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest studiu am aplicat tehnica de cercetare sociometrică a clasei de elevi pentru a identifi ca statusul sociometric al elevilor caracterizați ca victime ale agresiunilor de tip bullying. Poziția sociometrică și perceperea statutului de victimă a bullyingului au fost testate prin aplicarea testului sociometric pe un eșantion din 31 elevi din clasă umanistă (a XI-a)a unui liceu din municipiul Brăila, România. De asemena s-a utilizat rezultatele de la instrumentul de măsurare a nivelului stimei de sine prin aplicarea tehnicii „Rosenberg. Rezultatele studiului au relevat că există o diferență vizibilă între respinsul cu numărul 6 (Isp = 0,4), pentru care s-au exprimat 2 alegeri și 14 respingeri și respinsul cu numărul 2, ales de3 colegi și respins de 4 (Isp = -0,03). De asemenea, gruparea celor cu Isp = 0 în categoria celor indiferenți nu se arată întotdeauna potrivită. Subiectul cu numărul 31, ales de 4 colegi și respins de alți 4 cu greu poate fi încadrat în categoria celor care-i lasă indiferenți pe colegi, în aceeași clasă cu subiectul cu numărul 7, cu o singură alegere și o singură respingere. |
||||||
Cuvinte-cheie bullying, agresor, stimă de sine, victimă, status sociometric, bullying, aggressor, self-esteem, victim, sociometric status |
||||||
|