Formarea valorilor morale la elevi prin intermediul literaturii artistice în cadrul lecţiilor de istorie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
887 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 13:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034:[821.135.1:94] (1)
Educație (14651)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2114)
Istoria generală (528)
SM ISO690:2012
BUCATARU, Igor, BUCĂTARU, Vera. Formarea valorilor morale la elevi prin intermediul literaturii artistice în cadrul lecţiilor de istorie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 45-47. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455

Formarea valorilor morale la elevi prin intermediul literaturii artistice în cadrul lecţiilor de istorie

Cultivating Moral Values in Students in History Classes through the Reading of Fiction

CZU: 37.034:[821.135.1:94]

Pag. 45-47

Bucataru Igor1, Bucătaru Vera2
 
1 Centrul de Excelență în Energetică și Electronică din Chișinău,
2 Liceul Teoretic „Mihai Viteazul“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 septembrie 2019


Rezumat

Edificarea unei societăţi democratice presupune, printre altele, şi cultivarea valorilor morale: corectitudine, sentimentul datoriei, onestitate, demnitate naţională, responsabilitate, stimă reciprocă, toleranţă etc. Sistemului de învăţământ îi revine misiunea de a forma valorile morale la elevi în procesul predării/învăţării disciplinelor şcolare. Un rol important în Vera Bucătaru gr. did. sup., Liceul Teoretic Mihai Viteazul din Chişinău acest demers îi revine disciplinei Istoria. Valorile morale pot fi formate atât prin intermediul conţinuturilor din manuale, cât şi prin utilizarea literaturii artistice cu subiecte inspirate din istorie. Articolul prezintă un model de utilizare a literaturii artistice pentru formarea valorilor morale la elevi.

Building a democratic society involves, among other things, the cultivation of moral values based on fairness, a sense of duty, honesty, national dignity, responsibility, mutual respect, and tolerance. The educational system is expected to instill moral values in pupils while teaching school disciplines. History has an important role in this process due to its implications for daily life. Moral values can be cultivated through the study of textbook contents as well as the reading of historical fiction. The article provides a model for the use of historical fiction in the cultivation of moral values in pupils.

Cuvinte-cheie
educaţie, morală, valori, corectitudine, demnitate naţională, toleranţa, calităţi, elevi, manual de istorie, literatura artistică,

education, morality, values, correctness, national dignity, tolerance, qualities, pupils, history textbooks, fiction