O nouă concepţie a inspecţiei şcolare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
760 23
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-21 09:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (478)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Vasile, ŞTEFAN, Mariana. O nouă concepţie a inspecţiei şcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 2(114), pp. 6-9. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(114) / 2019 / ISSN 1810-6455

O nouă concepţie a inspecţiei şcolare

A New Vision of School Inspection)

CZU: 37.013

Pag. 6-9

Cojocaru Vasile, Ştefan Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

În articol se abordează conceptul de inspecţie şcolară într-o nouă viziune, elucidându-se sub aspect teoretic şi metodic, al strategiilor de realizare şi al stilurilor de lucru practicate de inspecţie. Inspecţia şcolară se examinează din perspectiva schimbării, aplicând modelul ACE FIRST eficace/ineficace pentru modul de a vedea, proceda şi obţine rezultate vizibile în creşterea eficienţei instituţiei educaţionale evaluate.

The article discusses a proposed new vision for the concept of school inspection, elucidating both the new concept and the old in terms of theory, methodology, implementation strategies and working styles practiced by the inspection. School inspection is examined in the light of change, using the ACE FIRST effective/ineffective model to assess the way of seeing, acting and achieving tangible results in the activity of increasing the effectiveness of the educational institution assessed by the school inspection.

Cuvinte-cheie
concept, viziune, inspecție școlară, model, strategie, stil, eficienţă, calitate, instituție educațională,

Keywords: concept, vision, school inspection, model, strategy, style, efficiency, Quality, educational institution