Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
940 96 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-01 20:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.03 (784) |
Educație (14647) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Dezvoltarea durabilă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 2(114), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(114) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.03 | ||||||
Pag. 54-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dezvoltarea durabilă vizează realizarea optimă a funcţiei centrale a educaţiei de formare a personalităţii umane în vederea integrării sale sociale pe termen lung. La nivel de concept pedagogic operaţional, formarea-dezvoltarea durabilă condiţionează calitatea curriculumului şcolar, inclusiv prin deschiderea spre „noile educaţii”. Este fundamentată şi promovată de UNESCO prin construcţia unui scop general: a) politic – „transformarea universală a lumii noastre”; b) pedagogic – proiectarea şi realizarea educaţiei de calitate. Obiectivele de învăţare – definite în termeni de competenţe – sunt elaborate prin specificarea scopului pedagogic general. În plan normativ superior, axiomatic, educaţia de calitate este un factor-cheie pentru dezvoltarea durabilă, probat la nivel de proiectare curriculară cu caracter global (obiective – conţinuturi de bază; metodologie de predare-învăţareevaluare) şi deschis (în raport de resursele şi condiţiile concrete existente care solicită forme de organizare şi stiluri pedagogice adecvate). Apelul necondiţionat la dezvoltarea durabilă întreţine însă şi riscuri generate de tendinţa de supralicitare a educaţiei nonformale şi informale sau a curriculumului local. Soluţiile viabile implică raportarea dezvoltării durabile la toate resursele axiologice şi metodologice ale educaţiei permanente şi ale autoeducaţiei. Fixarea epistemologică a conceptului pedagogic de dezvoltare durabilă este realizabilă în contextul proiectării curriculare a educaţiei/instruirii. La acest nivel este valorificată tendinţa de abordare formativă prospectivă a realităţii din perspectivă psihologică şi socială, analitică şi sintetică |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltarea durabilă, educaţie permanentă, UNESCO, sustainable development, lifelong learning, UNESCO. |
||||||
|