Cultura bunei vecinătăţi. Oră de bilanţ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
693 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 11:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017 (154)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
STATE, Daniela. Cultura bunei vecinătăţi. Oră de bilanţ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 4-5(110-111), pp. 56-62. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(110-111) / 2018 / ISSN 1810-6455

Cultura bunei vecinătăţi. Oră de bilanţ

The Culture of Good Neighborhood: The Recap Class

CZU: 37.017

Pag. 56-62

State Daniela12
 
1 Liceul Teoretic „Columna“, Chişinău ,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2019


Rezumat

La momentul de faţă, în sistemul educaţional al Republicii Moldova se implementează activ abordarea interculturală, care are drept scop educarea unor personalităţi tolerante, social competente, înzestrate cu gândire critică, cetăţeni conştienţi şi patrioţi ai ţării lor, care îşi cunosc bine țara, îşi doresc să-i păstreze şi să-i sporească potenţialul natural, economic şi cultural, care acceptă să trăiască, să comunice şi să colaboreze într-o comunitate multiculturală şi multilingvă. Abordarea secvenţială în cadrul orelor din Planul-cadru nu satisface pe deplin necesitatea de informare şi formare interculturală. În acest sens, un cadru real îl reprezintă cursul opţional Cultura bunei vecinătăţi, implementat în şcolile din Republica Moldova de patru ani. Se poate vorbi cu încredere despre rezultatele şi impactul acestui curs opţional atât asupra elevilor, cadrelor didactice şi a părinţilor, cât şi asupra şcolii şi a comunităţii.

The educational system of the Republic of Moldova is currently undergoing the implementation and active development of an intercultural approach aiming at educating tolerant personalities with good social skills, gifted with critical thinking, who are open-minded citizens and patriots of their country, who know their country well and wish to cherish and improve its natural, economic, and cultural potential, being prepared to live, communicate, and collaborate in a multicultural and multilingual community. The current sequential approach imposed by the Framework Plan does not fully satisfy the training and informative necessities of modern schools. In this respect the optional course The Culture of Good Neighborhood is an actual efficient framework, which has been implemented in the schools of Moldova in the last four years. We can already confidently talk of the good results and the impact of this optional course on students, teachers, parents, schools, and local communities.

Cuvinte-cheie
cultură, istorie, toleranţa, conştiinţă etnică, apartenenţă şi identitate naţională, comportament, atitudini, relaţii, integrare, motivare, deschidere, transformare, impact,

history, tolerance, ethnic conscience, national identity and sense of belonging, behavior, attitudes, relations, integration, motivation, openness, change, impact