Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
698 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-29 11:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017 (154) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034) |
SM ISO690:2012 STATE, Daniela. Cultura bunei vecinătăţi. Oră de bilanţ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 4-5(110-111), pp. 56-62. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4-5(110-111) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.017 | ||||||
Pag. 56-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La momentul de faţă, în sistemul educaţional al Republicii Moldova se implementează activ abordarea interculturală, care are drept scop educarea unor personalităţi tolerante, social competente, înzestrate cu gândire critică, cetăţeni conştienţi şi patrioţi ai ţării lor, care îşi cunosc bine țara, îşi doresc să-i păstreze şi să-i sporească potenţialul natural, economic şi cultural, care acceptă să trăiască, să comunice şi să colaboreze într-o comunitate multiculturală şi multilingvă. Abordarea secvenţială în cadrul orelor din Planul-cadru nu satisface pe deplin necesitatea de informare şi formare interculturală. În acest sens, un cadru real îl reprezintă cursul opţional Cultura bunei vecinătăţi, implementat în şcolile din Republica Moldova de patru ani. Se poate vorbi cu încredere despre rezultatele şi impactul acestui curs opţional atât asupra elevilor, cadrelor didactice şi a părinţilor, cât şi asupra şcolii şi a comunităţii. |
||||||
Cuvinte-cheie cultură, istorie, toleranţa, conştiinţă etnică, apartenenţă şi identitate naţională, comportament, atitudini, relaţii, integrare, motivare, deschidere, transformare, impact, history, tolerance, ethnic conscience, national identity and sense of belonging, behavior, attitudes, relations, integration, motivation, openness, change, impact |
||||||
|