Formarea elevilor ca interpreţi ai operei literare în procesul studierii trăsăturilor ei de gen şi specie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
768 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 09:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:821.135.1 (34)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2113)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Cristian, POPOVA, Valentina. Formarea elevilor ca interpreţi ai operei literare în procesul studierii trăsăturilor ei de gen şi specie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 21-25. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455

Formarea elevilor ca interpreţi ai operei literare în procesul studierii trăsăturilor ei de gen şi specie

Training Pupils to Interpret Literary Texts while Studying the Texts’ Genre and Form Traits

CZU: 37.02:821.135.1

Pag. 21-25

Şchiopu Cristian1, Popova Valentina2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea din Tiraspol „T.G. Şevcenko”
 
 
Disponibil în IBN: 15 septembrie 2019


Rezumat

În articol este abordată problema formării elevului ca interpret al operei literare din perspectiva cunoaşterii trăsăturilor de gen şi specie ale acestora. Iniţial, se face trimitere la câteva teorii privind problema genurilor literare, ulterior se insistă asupra unor aspecte metodice ale predării/studierii noţiunilor de teorie literară în cadrul Valentina Popova lector superior, Universitatea de Stat Nistreană Taras Șevcenko din Tiraspol atelierelor de creaţie/de scriere creativă. Metodologia propusă este întemeiată pe principiile creativităţii şi pe activităţi cu caracter ludic. Activităţile din cadrul atelierelor sunt structurate pe arii tematice, în funcţie de speciile literare. În finalul articolului sunt prezentate rezultatele experimentului de formare şi concluziile generale.

The article deals with the problem of educating the pupil as an interpreter of the literary work from the perspective of knowing the gender and species traits. Initially, some theories on the issue of literary genres are referred to, and then there is insisted on some methodical aspects of teaching/studying the notions of literary theory in creative workshops/creative writing. The proposed methodology is based on the principles of creativity and on ludic activities. Workshop activities are structured in thematic areas, depending on the literary species. At the end of the article there are presented the results of the training experiment and also the general conclusions

Cuvinte-cheie
elevi, operă literară, interpretare, gen liric, atelier de creație, scriere creativă, joc didactic,

pupils, literary work, interpretation, lyrical genre, creative workshop, creative scenes, Didactic game