Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
619 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-29 17:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036 (251) |
Educație (14645) |
SM ISO690:2012 IANACHEVICI, Mariana. Gândirea creativă: deprindere de viaţă necesară integrării sociale a copiilor din îngrijire alternativă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 2(102), pp. 26-29. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036 | ||||||
Pag. 26-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Orice problemă care nu are o soluţie prestabilită şi orice oportunitate care nu are o cale prestabilită de succes cer gândire creativă. Astăzi, tot mai mulţi angajatori caută forţă de muncă cu abilităţi de gândire creativă. Deşi este considerată o deprindere de viaţă esenţială, alături de alte deprinderi nu mai puţin importante, gândirea creativă este insuficient accentuată sau dezvoltată în sistemul de îngrijire alternativă. În Republica Moldova, aproximativ jumătate din copiii instituţionalizaţi stau în instituţii mai mult de 5 ani. Majoritatea (76%) sunt instituţionalizaţi la vârsta de 4-12 ani, iar 6% – până la vârsta de 1 an. O bună parte dintre ei menţin contactul cu familia şi se întorc în familia biologică sau extinsă atunci când sunt lăsaţi să plece din instituţiile rezidenţiale, de obicei la 16-17 ani. Reintegrarea în comunitate şi în familie a acestor copii este dificilă, în mare măsură din cauza lipsei deprinderilor necesare unei vieţi independente. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire creativă, deprinderi de viaţă independentă, sistem de îngrijire alternativă, creative thinking, independent life skills, alternative care system |
||||||
|