Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1352 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 10:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.733 (41) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (944) |
SM ISO690:2012 NICHITA, Rodica. Concepții juridice privind dreptul fundamental la învățătură. In: Revista Naţională de Drept, 2018, nr. 4-6(210-212), pp. 88-94. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3369968 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 4-6(210-212) / 2018 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3369968 | ||||||
CZU: 342.733 | ||||||
Pag. 88-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul include concepțiile juridice privind dreptul fundamental la învățătură care exemplifică abordarea dreptului fundamental la învățătură sub două aspecte: conştientizarea semnificaţiilor de natură teoretică a importanţei dreptului fundamental la învățătură ca mecanism de transmitere a experienței, cunoștințelor și principiilor morale din generație în generație, și reglementarea dreptului fundamental la învățătură ca garanție juridică a continuității și calității dezvoltării sociale. Ca şi alte drepturi umane, dreptul fundamental la învățătură reprezintă un fenomen social-istoric, esența căruia s-a manifestat în timp, pe măsura dezvoltării și desăvârșirii dreptului fundamental la învățătură ca un tip special de reglementare socială, fapt care s-a reflectat atât în înțelegerea ideologică și teoretică a esenței dreptului fundamental la învăţătură, precum și în încercările de reglementare normativă a acestuia. |
||||||
Cuvinte-cheie drept, educaţie, instruire, învățătură, drept fundamental |
||||||
|