Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1366 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 10:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.733 (41) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (945) |
SM ISO690:2012 NICHITA, Rodica. Concepții juridice privind dreptul fundamental la învățătură. In: Revista Naţională de Drept, 2018, nr. 4-6(210-212), pp. 88-94. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3369968 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 4-6(210-212) / 2018 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3369968 | ||||||
CZU: 342.733 | ||||||
Pag. 88-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul include concepțiile juridice privind dreptul fundamental la învățătură care exemplifică abordarea dreptului fundamental la învățătură sub două aspecte: conştientizarea semnificaţiilor de natură teoretică a importanţei dreptului fundamental la învățătură ca mecanism de transmitere a experienței, cunoștințelor și principiilor morale din generație în generație, și reglementarea dreptului fundamental la învățătură ca garanție juridică a continuității și calității dezvoltării sociale. Ca şi alte drepturi umane, dreptul fundamental la învățătură reprezintă un fenomen social-istoric, esența căruia s-a manifestat în timp, pe măsura dezvoltării și desăvârșirii dreptului fundamental la învățătură ca un tip special de reglementare socială, fapt care s-a reflectat atât în înțelegerea ideologică și teoretică a esenței dreptului fundamental la învăţătură, precum și în încercările de reglementare normativă a acestuia. |
||||||
Cuvinte-cheie drept, educaţie, instruire, învățătură, drept fundamental |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-69666</cfResPublId> <cfResPublDate>2018-12-01</cfResPublDate> <cfVol>210-212</cfVol> <cfIssue>4-6</cfIssue> <cfStartPage>88</cfStartPage> <cfISSN>1811-0770</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/69666</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Concepții juridice privind dreptul fundamental la învățătură</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>drept; educaţie; instruire; învățătură; drept fundamental</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Articolul include concepțiile juridice privind dreptul fundamental la învățătură care exemplifică abordarea dreptului fundamental la învățătură sub două aspecte: conştientizarea semnificaţiilor de natură teoretică a importanţei dreptului fundamental la învățătură ca mecanism de transmitere a experienței, cunoștințelor și principiilor morale din generație în generație, și reglementarea dreptului fundamental la învățătură ca garanție juridică a continuității și calității dezvoltării sociale. Ca şi alte drepturi umane, dreptul fundamental la învățătură reprezintă un fenomen social-istoric, esența căruia s-a manifestat în timp, pe măsura dezvoltării și desăvârșirii dreptului fundamental la învățătură ca un tip special de reglementare socială, fapt care s-a reflectat atât în înțelegerea ideologică și teoretică a esenței dreptului fundamental la învăţătură, precum și în încercările de reglementare normativă a acestuia. </p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The article includes the legal concepts on the fundamental right to education that exemplifies the approach on the fundamental right to education under two aspects: the awareness of the meanings of theoretical importance of the fundamental right to education as a mechanism of transmission of experience, knowledge and moral principles from generation to generation and the regulation of the fundamental right to education as a legal warranty of continuity and quality of the social development. Like other human rights, the fundamental right to education is a social- historical phenomenon, the essence of which has been manifested in time, together with the development of the fundamental right to education as a special kind of social regulation, a fact that was reflected both in the ideological and theoretical understanding of the essence of the fundamental right to education, as well as in the attempts of its legal regulation.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-48994</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-01T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-69666</cfFedIdId> <cfFedId>10.5281/zenodo.3369968</cfFedId> <cfStartDate>2018-12-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-48994</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-48994-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Nichita</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Rodica</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>