Dimensiuni manageriale ale inserţiei profesionale a cadrelor didactice debutante
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1024 87
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 23:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (434)
Educație (14621)
SM ISO690:2012
BRANIŞTE, Silvia. Dimensiuni manageriale ale inserţiei profesionale a cadrelor didactice debutante. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 4(52), pp. 16-22. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(52) / 2016 / ISSN 1811-5470

Dimensiuni manageriale ale inserţiei profesionale a cadrelor didactice debutante
CZU: 371.13

Pag. 16-22

Branişte Silvia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 23 mai 2017


Rezumat

Managementul resurselor umane (MRU) pune accent pe investirea оn personal, ca o condiţie primară a performanţei profesionale care implică obligaţiuni reciproce individuale și organizaţionale, şi e influenţată de o serie de factori, printre care se regăseşte şi inserţia profesională a cadrelor didactice debutante. Din aceasta perspectivă, procesul inserţiei profesionale a cadrelor didactice reprezintă una din coordonatele esenţiale ale politicilor şi practicii educaţionale оn contextul оncercărilor de implementare a MRU оn instituţiile de оnvăţămвnt, realizate оn ultima perioadă. Оn această optică, autorul propune o analiză a procesului de inserţie profesională a cadrelor didactice debutante, crearea unui set de programe, selectarea celor mai indicate tactici şi instrumente de adaptare menite să le оncurajeze оn conturarea identităţii profesionale, susţinвndu-le debutul în carieră. Prin urmare, procesul de inserţie profesională trebuie monitorizat, evaluat și îmbunătăţit continuu.

The process of professional integration is extremely important for the performance and satisfaction of teachers and subsequently requires a complex and multidimensional treatment. The psychosocial factors and organizational climate of the educational establishment influence the well being and satisfaction of teachers. The author describes the existing reality in the field and comes wiThsuggestions for improvement: professional integration of teachers can be influenced by interventions at managerial level such as the adoption of proper policies and mechanisms, focusing on investment in human resources, which would increase the motivation and give relevance to actions of continuous training. Thus, the need for a very well monitored appropriately applied and optimally realized integration process. These interventions will generate feelings of safety, tolerance, dedication and confidence.

Cuvinte-cheie
inserţie profesională, socializare, identitate profesională, integrare socială, asimilare, adaptare, acomodare, cultura organizaţională, climat organizaţional,

integrare organizaţională