Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1026 87 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-19 23:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (434) |
Воспитание. Обучение. Образование (14642) |
SM ISO690:2012 BRANIŞTE, Silvia. Dimensiuni manageriale ale inserţiei profesionale a cadrelor didactice debutante. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 4(52), pp. 16-22. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(52) / 2016 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 16-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Managementul resurselor umane (MRU) pune accent pe investirea оn personal, ca o condiţie primară a performanţei profesionale care implică obligaţiuni reciproce individuale și organizaţionale, şi e influenţată de o serie de factori, printre care se regăseşte şi inserţia profesională a cadrelor didactice debutante. Din aceasta perspectivă, procesul inserţiei profesionale a cadrelor didactice reprezintă una din coordonatele esenţiale ale politicilor şi practicii educaţionale оn contextul оncercărilor de implementare a MRU оn instituţiile de оnvăţămвnt, realizate оn ultima perioadă. Оn această optică, autorul propune o analiză a procesului de inserţie profesională a cadrelor didactice debutante, crearea unui set de programe, selectarea celor mai indicate tactici şi instrumente de adaptare menite să le оncurajeze оn conturarea identităţii profesionale, susţinвndu-le debutul în carieră. Prin urmare, procesul de inserţie profesională trebuie monitorizat, evaluat și îmbunătăţit continuu. |
||||||
Cuvinte-cheie inserţie profesională, socializare, identitate profesională, integrare socială, asimilare, adaptare, acomodare, cultura organizaţională, climat organizaţional, integrare organizaţională |
||||||
|