Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1196 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-07 14:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.922 (105) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Psihologie (3476) |
SM ISO690:2012 ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Didactogenia, fenomenul care desfigurează învățământul. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2015, nr. 3(40), pp. 1-6. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 3(40) / 2015 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.922 | ||||||
Pag. 1-6 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În debutul anilor '30, K.I. Platonov dă un nou suflu ideii de pithiatism a lui J. Babinski și celei de iatrogenie a lui O. Bumke, introducând în circuitul științific noțiunea de didactogenie. De atunci și până în prezent, această noțiune se caracterizează prin aceea că exprimă stările de instabilitate psihoemoțională ori psihosomatică provocate sau agravate, de o manieră involuntară, în condițiile procesului de învățământ, de către pedagogi (educatori, învățători, profesori, antrenori etc.). Odată cu apariția ei au fost puse fundamentele unei noi direcții în analiza și interpretarea procesului de predare-învățare, a unei direcții despre care am putea spune că [i] aduce în vizor „comportamentul negativ al dascălului” [ = teacher misbehavior], [ii] pune accentul pe studiul aprofundat al factorilor care contribuie la dispariția „dascălilor – formatori de generații” și apariția „dascălilor – distrugători de generații”, [iii] duce evidența stărilor patologice provocate sau agravate de comportamentul abuziv / inadecvat al cadrului didactic și [iiii] stabilește modalitățile de administrare eficientă a relației negative „dascăl - discipol”. |
||||||
|