Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
876 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 16:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0+316.44:331.5 (1) |
Educație (14642) |
Procese sociale. Dinamică socială (585) |
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (472) |
SM ISO690:2012 BODRUG-LUNGU, Valentina. Educaţia şi munca decentă (aspecte de gen). In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 32-36. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.0+316.44:331.5 | ||||||
Pag. 32-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul muncii decente se bazează pe înţelegerea faptului că munca este o sursă de demnitate şi bunăstare personală,
stabilitate a familiei, pace în comunitate. Or, educarea tinerilor, în calitate de viitori cetăţeni, pentru muncă decentă
reprezintă strategia majoră de oferire a şanselor pentru o viaţă decentă. Prezentul articol este dedicat analizei abordărilor
muncii decente, aspectelor egalităţii de gen în calitate de componentă importantă a muncii decente în contextul provocărilor
sociale, strategiilor educaţionale de prevenire a discriminării în câmpul muncii. Autorul vine cu exemple concrete
din experienţa de implementare a Proiectului „Fit for Fair – Învăţare globală pentru muncă decentă în industria articolelor
sportive” (2013-2016), realizat cu suportul Comisiei Europene în 6 ţări. |
||||||
Cuvinte-cheie muncă decentă, dimensiune de gen în dezvoltare, discriminare în bază de gen, învăţare globală, egalitate de gen |
||||||
|