Educaţia şi munca decentă (aspecte de gen)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
877 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 16:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0+316.44:331.5 (1)
Educație (14644)
Procese sociale. Dinamică socială (585)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (472)
SM ISO690:2012
BODRUG-LUNGU, Valentina. Educaţia şi munca decentă (aspecte de gen). In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 32-36. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Educaţia şi munca decentă (aspecte de gen)
CZU: 37.0+316.44:331.5

Pag. 32-36

Bodrug-Lungu Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 august 2015


Rezumat

Conceptul muncii decente se bazează pe înţelegerea faptului că munca este o sursă de demnitate şi bunăstare personală, stabilitate a familiei, pace în comunitate. Or, educarea tinerilor, în calitate de viitori cetăţeni, pentru muncă decentă reprezintă strategia majoră de oferire a şanselor pentru o viaţă decentă. Prezentul articol este dedicat analizei abordărilor muncii decente, aspectelor egalităţii de gen în calitate de componentă importantă a muncii decente în contextul provocărilor sociale, strategiilor educaţionale de prevenire a discriminării în câmpul muncii. Autorul vine cu exemple concrete din experienţa de implementare a Proiectului „Fit for Fair – Învăţare globală pentru muncă decentă în industria articolelor sportive” (2013-2016), realizat cu suportul Comisiei Europene în 6 ţări.

The concept of decent work is based on the understanding that work is a source of personal dignity and welfare, family stability, peace in the community. Or educating young people as future citizens for decent work is in itself a major strategy of providing opportunities for a decent life. This article is devoted to analysis of decent work’s approaches, gender equality issues as important component of decent work in the context of the social challenges, educational strategies to prevent discrimination in employment. The author presents the concrete examples from the experience of implementing the project “Fit for Fair – Global learning for decent work in the sportswear industry” (2013-2016), realized with the support of the European Commission in 6 countries.

Cuvinte-cheie
muncă decentă, dimensiune de gen în dezvoltare, discriminare în bază de gen, învăţare globală,

egalitate de gen