Învăţătorul constructivist – o alternativă la dimensiunea postmodernistă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1159 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-06 19:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136 (76)
Educație (14644)
SM ISO690:2012
GLOBU, Nelea. Învăţătorul constructivist – o alternativă la dimensiunea postmodernistă. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 1(45), pp. 64-70. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(45) / 2015 / ISSN 1811-5470

Învăţătorul constructivist – o alternativă la dimensiunea postmodernistă
CZU: 371.136

Pag. 64-70

Globu Nelea12
 
1 Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”, Orhei,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2015


Rezumat

În lucrare sunt prezentate diferite abordări ale învăţătorului contemporan, adică cel constructivist. Acesta valorifică potenţialul axiologic al elevului, favorizează contextul real de învăţare, descoperirea dirijată prin încurajarea explorării unor puncte de vedere diferite, învăţarea colaborativă, abordarea prin proiect etc. – ceea ce reprezintă o alternativă actuală la dimensiunea postmodernistă.

In this paper are presented different approaches of the contemporary teacher, so called the constructivist. The constructivist teacher harnesses the axiological potential of the student,favors the real context of learning, guided discovery, encouraging the exploration of different points of view, collaborative learning, project approach, etc. represents a current alternative to the post-modernist size.

Cuvinte-cheie
Învăţător constructivist, postmodernism.,

formare profesională iniţială, competenţă profesională,

constructivism