Intervenţia psihologică în cazul dependenței de Internet din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1066 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 23:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[159.923+37.015.3]:004 (1)
Psihologie (3475)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4225)
SM ISO690:2012
MOROZAN, Olga. Intervenţia psihologică în cazul dependenței de Internet din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 4, pp. 60-65. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4 / 2014 / ISSN 1811-5470

Intervenţia psihologică în cazul dependenței de Internet din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale
CZU: [159.923+37.015.3]:004

Pag. 60-65

Morozan Olga
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2015


Rezumat

Articolul analizează fenomenul dependenței de internet din punct de vedere al mecanismelor de declanșare a acestuia și propune un model de intervenție psihologică prin prizma terapiei cognitiv-comportamentale, fiind valorificată prin acțiuni de evaluare diagnostică, control al stimulilor, expunerea la stimuli anxiogeni, însușirea abilităților sociale și dezvoltarea unui nou stil de viaţă. Astfel, prin prisma unor atitudini constructive şi metode eficiente, utilizatorii online vor fi motivaţi să-şi fondeze un nou sistem de valori, să-şi întărească Eu-l, să însuşească noi modalităţi de comunicare socială eficientă, găsind diverse căi de autorealizare personală.

The article analyzes the phenomenon of internet addiction in terms of its triggers and proposes a model of psychological intervention through the prism of cognitive-behavioral therapy, valued through diagnostic assessment; stimulus control; anxiogenic stimuli exposure; learning social skills; and developing person’s new lifestyle. Thus, through the constructive attitudes and effective methods, online users will be helped to found a new system of values, to strengthen his own Ego, to learn new ways of effective social communication and to find different ways of personal self-realization.

Cuvinte-cheie
dependență de internet, simptomatică,

mecanisme de declanșare, distorsiuni cognitive, comportamente patologice sau neadaptate, terapia cognitv-comportamentală, evaluarea diagnostică, controlul stimulilor, expunerea la stimuli anxiogeni, însușirea abilităților sociale, dezvoltarea unui nou stil de viaţă, prevenirea recăderilor.