Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1067 60 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-29 23:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[159.923+37.015.3]:004 (1) |
Психология (3476) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4032) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4229) |
SM ISO690:2012 MOROZAN, Olga. Intervenţia psihologică în cazul dependenței de Internet din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 4, pp. 60-65. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4 / 2014 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: [159.923+37.015.3]:004 | ||||||
Pag. 60-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul analizează fenomenul dependenței de internet din punct de vedere al mecanismelor de declanșare a acestuia și propune un model de intervenție psihologică prin prizma terapiei cognitiv-comportamentale, fiind valorificată prin acțiuni de evaluare diagnostică, control al stimulilor, expunerea la stimuli anxiogeni, însușirea abilităților sociale și dezvoltarea unui nou stil de viaţă. Astfel, prin prisma unor atitudini constructive şi metode eficiente, utilizatorii online vor fi motivaţi să-şi fondeze un nou sistem de valori, să-şi întărească Eu-l, să însuşească noi modalităţi de comunicare socială eficientă, găsind diverse căi de autorealizare personală. |
||||||
Cuvinte-cheie dependență de internet, simptomatică, mecanisme de declanșare, distorsiuni cognitive, comportamente patologice sau neadaptate, terapia cognitv-comportamentală, evaluarea diagnostică, controlul stimulilor, expunerea la stimuli anxiogeni, însușirea abilităților sociale, dezvoltarea unui nou stil de viaţă, prevenirea recăderilor. |
||||||
|