Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
975 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-15 15:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43.04:7.011 (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1703) |
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Dumitru. Efectele estetice ale mişcării în filmul de artă. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 70-74. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.43.04:7.011 | ||||||
Pag. 70-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Aspiraţiile omului spre redarea mişcării, spre animarea materiei sunt cunoscute din cele mai îndepărtate timpuri. Drept argumente pot servi artele plastice vechi, unde mişcarea era repercusiunea unei abstractizări aplicate în desenele rupestre, tapiserii, pictură sau sculptură. Analiza fotografică a mişcării, efectuată în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, constată că fotografia, ca
şi artele plastice, nu prezintă mişcarea, doar „imaginea mişcării”. Se începe era cinematografiei: filmul creează mişcarea, copleşindu-ne prin iluzia ei. Însăşi materia artei filmului e mişcarea, ce generează noi idei, oferă viaţă operei cinematografice, mai ales, când e vorba de materie imobilă, statică, precum sunt operele plastice ce se află la baza filmelor dedicate acestor arte.
Prin cercetarea tipurilor de mişcare, concepute ca elemente de bază ale limbajului cinematografic, şi a efectelor sale estetice ne vom da seama de rolul creator al camerei de filmat, de dinamizarea materiei statice a operei picturale, care, transformându-se în imagini filmice, prinde viaţă în faţa spectatorului. Mişcarea aparatului poate schimba perspectiva formelor plastice, aduce noi simetrii, noi relaţii între părţi şi întreg, noi percepţii ale proporţiilor. |
||||||
Cuvinte-cheie film de artă, arte plastice, materie statică, cameră de filmat, partitura mişcării |
||||||
|