Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
969 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-13 18:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
778.534.6+791.43-252.5 (3) |
Fotografie și activități similare (64) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1703) |
SM ISO690:2012 TIPA, Violeta. Evoluţia tehnicilor şi a modalităţilor de expresie în filmul de animaţie. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 75-83. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 778.534.6+791.43-252.5 | ||||||
Pag. 75-83 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Filmul de animaţie, fiind o artă cu cele mai mari posibilităţi de exprimare stilistico-artistică, cuprinde o varietate de stiluri şi forme: de la animaţia clasică a lui Walt Disney până la experimentele suprarealiste. Anume experimentele avangardiştilor au deschis noi căi în evoluţia animaţiei, precum şi în tehnicile şi modalităţile de animare. Unele tehnici au rămas unicale, precum ecranul cu ace, inventat de Alexandre Alexeieff, altele şi-au găsit
adepţi şi continuatori. În acest context, nume de referinţă este cel al canadianului Norman McLaren (1914–1987), supranumit geniu al animaţiei. Descoperirile lui în domeniul filmului abstract, inclusiv al tehnicilor de realizare al desenului direct pe peliculă, pixilaţiei, sunetului desenat au fost preluate pe parcurs de o serie de animatori. Semnificativ este faptul că tehnica animaţiei directe a fost explorată şi de animatorii din Republica Moldova, începând
cu filmele Nataliei Bodiul (Scara şi Elegia) şi continuând cu filmele lui Alexandr Glagâşev şi Nadejda Aslanova (Bătrânul şi motanul, Experimente, Lumea pe dos etc.). |
||||||
Cuvinte-cheie film de animaţie, film abstract, ecranul cu ace, animaţia directă, pixilaţie. |
||||||
|