Performing ethnomusicology. Benefits, methods and problems related to experiential learning in ensembles from other cultural traditions
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1267 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-23 04:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
398.8+784.4 (5)
Folclor propriu-zis (725)
Muzică vocală (288)
SM ISO690:2012
GARNETT, Rodney. Performing ethnomusicology. Benefits, methods and problems related to experiential learning in ensembles from other cultural traditions. In: Arta , 2011, nr. 1(AAV), pp. 17-20. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 1(AAV) / 2011 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Performing ethnomusicology. Benefits, methods and problems related to experiential learning in ensembles from other cultural traditions
CZU: 398.8+784.4

Pag. 17-20

Garnett Rodney
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

În articolul de faţă, autorul analizează modalităţile în care interpretarea muzicii îmbunătăţeşte procesul de studiu şi ajută studenţii să-şi dezvolte abilităţi şi sensibilităţi muzicale multiple. Sunt prezentate idei despre semnifi caţia socială a evenimentelor muzicale, manifestate prin experienţă, raporturi senzoriale şi metode practice de predare a muzicii unor oameni din alte medii culturale. În prezent, activitatea celor două ansambluri de la Universitatea din Wyoming serveşte drept exemplu de benefi cii, metode şi aspecte problematice legate de predarea şi interpretarea muzicii din spaţii îndepărtate si necunoscute. Astfel, interpretarea folclorului oferă mai multe benefi cii decât probleme. Studenţii care fac parte din ansambluri de „muzica lumii” înţeleg natura arbitrară a aplicării valorilor culturale evolutive în procesul de interpretare şi de creare a muzicii. În aşa fel, interpreţii îşi dezvoltă abilităţile muzicale, participând activ în procesul multicultural de studiu.

Cuvinte-cheie
folclor, studiu experimental, experienţă,

tradiţii culturale, raporturi senzoriale