Dileme ale evaluării în contextul competenţelor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1086 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 18:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
NASTAS, Svetlana. Dileme ale evaluării în contextul competenţelor. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 1(33), pp. 18-24. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(33) / 2012 / ISSN 1811-5470

Dileme ale evaluării în contextul competenţelor
CZU: 37.013.3

Pag. 18-24

Nastas Svetlana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2013


Rezumat

În învăţământul preuniversitar din Republica Moldova, evaluarea în contextul curriculumului pe competenţe este defavorizată, aflându-se în zona incertitudinii. Pentru cadrele didactice testul standardizat rămâne a fi instrumentul de bază în evaluare. Proiectăm şi formăm competenţe, dar evaluăm cu precădere cunoştinţe. O posibilitate de a ne direcţiona spre o evaluare a competenţelor este evaluarea autentică. Sarcinile evaluării autentice sunt utile pentru elevi, ele pot fi orientate spre procesul de evaluare a competenţelor, ajutându-l pe elev să înveţe, dar şi spre produsele finale.

Knowledge assessment, in the context of competence-based curriculum, is detrimental being placed in a vague zone. For many teachers the standard test remains the fundamental assessment tool. We, as teachers, design and develop different competences, but mostly estimate knowledge. One possibility to direct us to the assessment of the competences is the proper test. The tasks (items) are useful for students; they can be oriented to the competences estimation which helps students to learn, but also to the final results.