Reflecţii pedagogice: paradigma umanistă subiect-subiect a managementului de formare a culturii învăţării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1082 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 10:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4380)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
MÂNDÂCANU, Virgil. Reflecţii pedagogice: paradigma umanistă subiect-subiect a managementului de formare a culturii învăţării. In: Univers Pedagogic, 2010, nr. 3, pp. 78-80. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2010 / ISSN 1811-5470

Reflecţii pedagogice: paradigma umanistă subiect-subiect a managementului de formare a culturii învăţării
CZU: 37.01

Pag. 78-80

Mândâcanu Virgil
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Experienţa transformărilor învăţământului pedagogic superior în formă şi conţinut prin procesul Bologna, conform noii arhitecturi a studiilor (licenţă, masterat, doctorat), bazat pe credite transferabile, pe standarde curriculare şi profesionale, pe creşterea calităţii în educaţie şi cercetare, acum doi ani, ne arată că procesul de formare iniţială cât şi de reciclare a cadrelor didactice nu poate fi asigurat şi realizat păstrând accentul pe paradigma predării – învăţării – evaluării, pe folosirea tehnologiilor informaţionale (TIC), pe magistrocentrism orientat spre cunoaştere, mobilitatea în Europa fără a renunţa la vechiul sistem de predare.

The experience of the transformations in the higher pedagogical educational system in its form and context through Bologna Process according to the new division of studies ( license, master’s degree, doctor’s degree) based on transferable credits and the improving quality in education and the field of research demonstrates that only with the help of the Informational and Communicational Technologies (I.C.T.) it is not possible to form a competent and skillful, capable to entirely promote the values of antonomy and freedom. Modern educational technologies (M.E.T.) are required, which can provide the change of the emphasis from a system of teaching to the culture of study in the context of integrated knowledge.