Mediu de învățare pozitiv – imperativ în instruirea adulților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
184 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 23:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.091 (4)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
SM ISO690:2012
BUTNARI, Nadejda, BÎRNAZ, Nina. Mediu de învățare pozitiv – imperativ în instruirea adulților. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 35-41. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Mediu de învățare pozitiv – imperativ în instruirea adulților

Positive learning environment –imperative in adult education

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_06
CZU: 374.7.091

Pag. 35-41

Butnari Nadejda, Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Mediul de învățare are o importanță primordială în crearea unui climat favorabil procesului de instruire corespunzător particularităților de vârstă și interesului educabililor. Organizarea unui mediu de învățare pozitiv în procesul de instruire a adulților, presupune configurarea unor factori specifici instruirii adulților, orientați spre satisfacerea nevoilor acestei categorii de cursanți, determinând astfel succesul și dezvoltarea personală și profesională a acestora. În prezentul articol evidențiem un context trifactorial al mediului de învățare, valorificarea căruia generează un cadru pozitiv în instruirea adulților și anume: profilul formatorului, relaționarea interpersonală și particularitățile spațiului de instruire. Acest context trifactorial reflectă anumite valori și abilități profesionale ale formatorului care condiționează desfășurarea instruirii adulților într-un mediu de învățare eficient menit să sprijine obiectivele de instruire și implicarea activă a cursanților.

The learning environment is of primary importance in creating a favorable climate for the training process corresponding to the age particularities and interest of the learners. The organization of a positive learning environment in the adult training process requires the configuration of factors specific to adult training, oriented towards satisfying the needs of this category of learners, thus determining their success and personal and professional development. In this article we highlight a three-factor context of the learning environment, the valorization of which generates a positive framework in the training of adults, namely: the profile of the trainer, the interpersonal relationship and the particularities of the training environment. This three-factor context reflects certain values and professional skills of the trainer that condition the conduct of adult training in an effective learning environment designed to support training objectives and the active involvement of learners.

Cuvinte-cheie
mediu de învățare, adulţi, cadru trifactorial, formator, relaționare interpersonală, spațiu de instruire,

learning environment, adults, trifactor framework, trainer, interpersonal relationship, training environment