Formarea cadrelor didactice la nivel național: probleme și unele soluții
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
157 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-10 20:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.018.46-051(478) (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
MIȘCALENCU, Mădălina, GUŢU, Vladimir. Formarea cadrelor didactice la nivel național: probleme și unele soluții. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 23-29. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Formarea cadrelor didactice la nivel național: probleme și unele soluții

Training of teachers at the national level: problems and some solutions

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_04
CZU: 373.018.46-051(478)

Pag. 23-29

Mișcalencu Mădălina, Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Un aspect esențial în dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor de învățământ îl reprezintă politicile și strategiile privind formarea continuă a cadrelor didactice. Aceste politici și strategii diferă de la o țară la alta în funcție, putând fi adaptate la specificul fiecărui sistem educațional și la nevoile de formare a cadrelor didactice. Alocarea unor resurse adecvate pentru implementarea și dezvoltarea programelor de formare continuă, acordarea de stimulente financiare pentru profesorii care participă la programe de formare, elaborarea și dezvoltarea standardelor naționale de dezvoltare profesională, oferirea de programe de formare continuă accesibile și flexibile, investiția în cercetare în domeniul formării continue sunt câteva exemple de politici și strategii care pot fi adoptate.

An essential aspect in the development and iprovement of education systems is the policies and strategies regarding the continuous training of teaching staff. These policies and strategies differ from one country to another in function, being able to be adapted to the specifics of each educational system and to the needs of teacher training. Allocating adequate resources to implement and develop continuing education programs, providing financial incentives for teachers participating in training programs, developing national professional development standards, providing accesible and flexible continuing education programs, investing in research in the field continuing education are some examples of policies and strategies the can be adopted.

Cuvinte-cheie
formarea continuă a cadrelor didactice, formarea inițială a cadrelor didactice, sistem de învățământ, programe de formare continuă, standarde naţionale, nevoi de formare a cadrelor didactice, sisteme de formare a cadrelor didactice, carieră didactică,

continuous training of teachers, initial training of teachers, education system, continuous trainig programs, national standards, training needs of teachers, systems of training teachers, Teaching career