Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
156 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 14:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.955.072.4:165.1-057.4 (1) |
Psihologie (3475) |
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152) |
SM ISO690:2012 SANDULEAC, Sergiu. Rolul metacogniţiei în dezvoltarea gândirii știinţifice la cadrele didactice. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 53-62. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.08 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.08 | ||||||
CZU: 159.955.072.4:165.1-057.4 | ||||||
Pag. 53-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul de față sunt prezentate rezultatele unui studiu experimental realizat pe 288 cadre didactice cu privire la abilitățile lor metacognitive și utilitatea acestora în eficientizarea procesului de gândire științifică. Aceste rezultate au implicații semnificative pentru procesul educațional, sugerând că dezvoltarea metacogniției ar trebui să fie o componentă esențială a formării inițiale și continue a cadrelor didactice, contribuind astfel la formarea gândirii lor științifice. Ca rezultat, studiul a semnalat o creștere semnificativă a metacogniției la cadrele didactice în urma intervenției experimentale. Mărimea efectului a fost semnificativă, indicând o influență puternică a intervenției. Dezvoltarea metacogniției în contextul unui program de dezvoltare a gândirii științifice la cadrele didactice a avut un impact substanțial asupra modului în care cadrele didactice înțeleg și gestionează propriile procese cognitive. |
||||||
Cuvinte-cheie metacogniţie, gândire ştiinţifică, profesori, formare iniţială şi continuă, metacognition, scientific thinking, teachers, initial and ongoing training |
||||||
|