Reprezentarea socială a stresului informațional la adolescenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
170 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 00:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6-053.6:159.942 (1)
Psihologie socială (991)
Psihologie (3475)
SM ISO690:2012
CAZACU, Daniela. Reprezentarea socială a stresului informațional la adolescenți. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 2(43), pp. 80-89. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v43.i2.p80-89
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(43) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Reprezentarea socială a stresului informațional la adolescenți

Social representation of informational stress in adolescents

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v43.i2.p80-89
CZU: 316.6-053.6:159.942

Pag. 80-89

Cazacu Daniela
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2023


Rezumat

Acest articol explorează reprezentarea socială a stresului informațional în rândul adolescenților, în contextul exponențialului val de informații disponibile în mediul online. Eșantionul de cercetare este alcătuit din 100 adolescenți. Analiza rezultatelor obținute în urma metodelor asociative și tehnicii prototipic-categoriale, demonstrează că adolescenții manifestă o variație semnificativă în privința frecvenței și importanței termenilor asociați cu stresul informațional. Termenii precum ‚Noutăți’ și ‚Cunoștințe’ par a fi centrali în reprezentarea lor, sugerând o perspectivă mai puțin negativă a stresului informațional. În schimb, termenii ca ‚Competiție’ și ‚Job’ au o frecvență mai scăzută, indicând o subestimare a impactului acestor factori asupra nivelului de stres. În ansamblu, aceste observații susțin ipoteza inițială, subliniind varietatea percepțiilor adolescenților în ceea ce privește impactul stresului informațional și relevând necesitatea unei abordări echilibrate în gestionarea informațiilor online.

This article explores the social representation of informational stress among adolescents in the context of the exponential growth of available information in the online environment. The research sample consists of 100 teenagers. By analyzing the results obtained through associative methods and the prototypic-categorical technique, it is observed that adolescents exhibit significant variation in the frequency and importance of terms associated with informational stress. Terms such as ‚News’ and ‚Knowledge’ appear to be central in their representation, suggesting a less negative perspective on informational stress. Conversely, terms like ‚Competition’ and ‚Job’ have lower frequencies, indicating an underestimation of the impact of these factors on stress levels. Overall, these observations support the initial hypothesis, highlighting the diversity of adolescents’ perceptions regarding the impact of informational stress and emphasizing the need for a balanced approach in managing online information

Cuvinte-cheie
adolescenţi, reprezentare socială, stres informațional, experiență digitală,

adolescents, social representation, informational stress, information consumption