Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
173 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 00:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6-053.6:159.942 (1) |
Социальная психология (993) |
Психология (3477) |
SM ISO690:2012 CAZACU, Daniela. Reprezentarea socială a stresului informațional la adolescenți. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 2(43), pp. 80-89. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v43.i2.p80-89 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 2(43) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v43.i2.p80-89 | ||||||
CZU: 316.6-053.6:159.942 | ||||||
Pag. 80-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol explorează reprezentarea socială a stresului informațional în rândul adolescenților, în contextul exponențialului val de informații disponibile în mediul online. Eșantionul de cercetare este alcătuit din 100 adolescenți. Analiza rezultatelor obținute în urma metodelor asociative și tehnicii prototipic-categoriale, demonstrează că adolescenții manifestă o variație semnificativă în privința frecvenței și importanței termenilor asociați cu stresul informațional. Termenii precum ‚Noutăți’ și ‚Cunoștințe’ par a fi centrali în reprezentarea lor, sugerând o perspectivă mai puțin negativă a stresului informațional. În schimb, termenii ca ‚Competiție’ și ‚Job’ au o frecvență mai scăzută, indicând o subestimare a impactului acestor factori asupra nivelului de stres. În ansamblu, aceste observații susțin ipoteza inițială, subliniind varietatea percepțiilor adolescenților în ceea ce privește impactul stresului informațional și relevând necesitatea unei abordări echilibrate în gestionarea informațiilor online. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenţi, reprezentare socială, stres informațional, experiență digitală, adolescents, social representation, informational stress, information consumption |
||||||
|