Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
126 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 13:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
659.3(100) (1) |
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (390) |
SM ISO690:2012 BOHANŢOV, Alexandru. Dileme identitare în contextul globalizării mediatice. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 95-100. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.15 | ||||||
CZU: 659.3(100) | ||||||
Pag. 95-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Fenomenul globalizării se caracterizează printr-o multitudine de componente: economică, financiară, politică, militară, culturală şi comunicaţională. În sfera mediatică, spre exemplu, noile tehnologii informaţionale au generat metafora „satului global” (Marshall McLuhan), care a reconfigurat substanţial universul comunicării prin circulaţia liberă a informaţiei şi a formatelor audiovizuale de divertisment. A luat fiinţă o adevărată industrie a formatelor internaţionale, care a provocat omogenizarea pieţei mediatice globale. Însă a devenit vizibilă şi dimensiunea nefastă a acestui proces aglutinant prin faptul că globalizarea mediatică ameninţă identitatea naţională, cutumele şi valorile culturale tradiţionale etc. Declanşarea erei digitale este marcată de expansiunea internetului, proliferarea telefoniei mobile şi puternicul impact al reţelelor de socializare în spaţiul public. În contextul respectiv, analiza noastră se va centra, de asemenea, pe un fenomen relativ nou: identitatea virtuală. |
||||||
Cuvinte-cheie globalizare mediatică, identitate, formate media, mediul virtual, social media, generaţia Facebook, identitate virtuală, media globalization, identity, media formats, virtual environment, social media, Facebook generation, virtual identity |
||||||
|