Dileme identitare în contextul globalizării mediatice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
125 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 13:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.3(100) (1)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (390)
SM ISO690:2012
BOHANŢOV, Alexandru. Dileme identitare în contextul globalizării mediatice. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 95-100. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Dileme identitare în contextul globalizării mediatice

Identity dilemmas in the context of media globalization

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.15
CZU: 659.3(100)

Pag. 95-100

Bohanţov Alexandru
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2023


Rezumat

Fenomenul globalizării se caracterizează printr-o multitudine de componente: economică, financiară, politică, militară, culturală şi comunicaţională. În sfera mediatică, spre exemplu, noile tehnologii informaţionale au generat metafora „satului global” (Marshall McLuhan), care a reconfigurat substanţial universul comunicării prin circulaţia liberă a informaţiei şi a formatelor audiovizuale de divertisment. A luat fiinţă o adevărată industrie a formatelor internaţionale, care a provocat omogenizarea pieţei mediatice globale. Însă a devenit vizibilă şi dimensiunea nefastă a acestui proces aglutinant prin faptul că globalizarea mediatică ameninţă identitatea naţională, cutumele şi valorile culturale tradiţionale etc. Declanşarea erei digitale este marcată de expansiunea internetului, proliferarea telefoniei mobile şi puternicul impact al reţelelor de socializare în spaţiul public. În contextul respectiv, analiza noastră se va centra, de asemenea, pe un fenomen relativ nou: identitatea virtuală.

The phenomenon of globalization is characterized by a multitude of components: economic, financial, political, military, cultural and communicational. In the media sphere, for example, the new information technologies generated the metaphor of “global village” (Marshall McLuhan), which substantially reconfigured the universe of communication through the free circulation of information and audiovisual entertainment formats. A veritable industry of international formats has sprung up, which has caused the homogenization of the global media market. Nonetheless, the harmful dimension of this agglutinating process has also become visible by the fact that media globalization threatens the national identity, the traditional cultural customs and values, etc. The start of the digital era is marked by the expansion of the Internet, the proliferation of mobile phones and the strong impact of social networks in the public space. In the given context, our analysis will also focus on a relatively new phenomenon: virtual identity.

Cuvinte-cheie
globalizare mediatică, identitate, formate media, mediul virtual, social media, generaţia Facebook, identitate virtuală,

media globalization, identity, media formats, virtual environment, social media, Facebook generation, virtual identity