Competenţele-cheie: miză socială, context de formare și probleme de implementare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
122 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.3 (34)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Competenţele-cheie: miză socială, context de formare și probleme de implementare. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 36-42. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470

Competenţele-cheie: miză socială, context de formare și probleme de implementare

Key competencies: social stake, training context and implementation challenges

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.05
CZU: 37.014.3

Pag. 36-42

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2023


Rezumat

În articol este examinată semnificația competențelor-cheie în contextul educației postmoderne, este argumentată necesitatea reconfigurării procesului actual de învățare spre formarea competențelor-cheie, sunt evidențiați factorii de bază ce determină calitatea educației și instruirii centrate pe formarea-dezvoltarea de competențe și avansate propuneri de soluționare a unor probleme legate de implementarea acestei abordări în învățământul general din R. Moldova.

The article examines the significance of key competencies in the context of postmodern education, argues for the need to reconfigure the current learning process towards the acquiring of key competencies, highlights the main factors that determine the quality of education and training centered on acquiring-developing competencies, and presents advanced solutions for addressing the challenges related to the implementation of this approach in the general education process in the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
educaţie, curriculum, competenţă-cheie, învățământ general, formarea cadrelor didactice, paradigmă de eficientizare, profesor eficient, educaţie de calitate,

education, quality in education, key competence, curriculum, general education, learning efficiency paradigm, pedagogical culture, quality teacher