Eighteenth-century architectural schools in Germany
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
170 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-18 11:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.6:72.012 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2594)
Arhitectură (636)
SM ISO690:2012
GOFMAN, Irina. Eighteenth-century architectural schools in Germany. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 1(AV), pp. 132-143. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-1.18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Volumul 32, Numărul 1(AV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Eighteenth-century architectural schools in Germany

Şcolile arhitecturale din Germania din secolul al XVIII-lea

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-1.18
CZU: 378.6:72.012

Pag. 132-143

Gofman Irina
 
Biroul de Arhitectură „Axel Schulschenk”, Essen
 
 
Disponibil în IBN: 5 septembrie 2023


Rezumat

În pofida faptului că astăzi există un material destul de consistent privind arhitectura Europei de Vest în secolul al XVIII-lea şi creaţia arhitecţilor remarcabili din acea vreme, nu găsim prea multe informaţii referitoare la formarea educaţiei arhitecturale în Germania ca un sistem de instituţii pedagogice, sau cel puţin aceste date nu sunt sintetizate pentru a prezenta clar procesele ce au avut loc în intervalul de timp vizat. Scopul prezentului articol constă în conturarea unui tablou integru al evenimentelor petrecute în ordine cronologică şi urmărirea procesului de formare a arhitecturii de la meşteşug până la disciplină ştiinţifică. Având în vedere tulburările politice din Europa în secolul al XVIII-lea, în special în Germania, sunt evidenţiate câteva evenimente politice care, la rândul lor, au avut un impact enorm asupra dezvoltării culturii, educaţiei şi vieţii sociale a ţării. Printre principalele realizări ale secolului al XVIII-lea în domeniul învăţământului se numără introducerea unui examen de stat obligatoriu în instituţiile de învăţământ superior pentru obţinerea certificatului de studii. De asemenea, a fost introdusă o cerinţă de pregătire specială obligatorie pentru specialităţile în construcţii. În această perioadă, au fost elaborate şi publicate mai multe manuale. Academiile îşi câştigă şi îşi întăresc în mod activ influenţa atât în domeniul educaţiei, cât şi în cel ştiinţific. La acea vreme apar primele dispute privind сorelarea dintre importanţa artei şi ştiinţei în pregătirea arhitecţilor, o componentă importantă şi în dezbaterile moderne.

Despite the fact that today there is a fairly comprehensive material on the architecture of Western Europe in the 18th century and a significant amount of research conducted regarding the outstanding architects of that time. There is not a lot of information available regarding the formation of architectural education in Germany, as a system of educational institutions, or at least this information has not been synthesized to give a clear picture of the processes that took place in this timeframe. The main aim of this article is to outline a complete chronological picture of the events that took place and to enable the reader to trace the challenging path of the development of architecture from a craft to the academic discipline. Given the turbulent political processes in eighteenth-century Europe, particularly in Germany, the article highlights some political developments which, in turn, had a huge impact on the development of culture, education and social life in the country. The main achievement of the 18th century in the field of education was the introduction of a compulsory state examination to obtain a certificate of higher education. A mandatory special training requirement for construction majors was also introduced. During this period, several textbooks were developed and published. The academies were actively gaining and consolidating their influence in both in education and science. The first debates about the importance of art and science in the training of architects appeared at this time, which is up-to-date in contemporary debates as well.

Cuvinte-cheie
şcoli arhitecturale din Germania, învăţământ arhitectural în Germania, academii de artă din Germania, academii de construcţii din Germania, reforme ale şcolilor de arhitectură,

architecture schools in Germany, architectural education in Germany, German art academies, German construction academies, reform of architecture schools