Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
172 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 15:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.6:72.012 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
Arhitectură (636) |
SM ISO690:2012 GOFMAN, Irina. Eighteenth-century architectural schools in Germany. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 1(AV), pp. 132-143. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-1.18 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Volumul 32, Numărul 1(AV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-1.18 | ||||||
CZU: 378.6:72.012 | ||||||
Pag. 132-143 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În pofida faptului că astăzi există un material destul de consistent privind arhitectura Europei de Vest în secolul al XVIII-lea şi creaţia arhitecţilor remarcabili din acea vreme, nu găsim prea multe informaţii referitoare la formarea educaţiei arhitecturale în Germania ca un sistem de instituţii pedagogice, sau cel puţin aceste date nu sunt sintetizate pentru a prezenta clar procesele ce au avut loc în intervalul de timp vizat. Scopul prezentului articol constă în conturarea unui tablou integru al evenimentelor petrecute în ordine cronologică şi urmărirea procesului de formare a arhitecturii de la meşteşug până la disciplină ştiinţifică. Având în vedere tulburările politice din Europa în secolul al XVIII-lea, în special în Germania, sunt evidenţiate câteva evenimente politice care, la rândul lor, au avut un impact enorm asupra dezvoltării culturii, educaţiei şi vieţii sociale a ţării. Printre principalele realizări ale secolului al XVIII-lea în domeniul învăţământului se numără introducerea unui examen de stat obligatoriu în instituţiile de învăţământ superior pentru obţinerea certificatului de studii. De asemenea, a fost introdusă o cerinţă de pregătire specială obligatorie pentru specialităţile în construcţii. În această perioadă, au fost elaborate şi publicate mai multe manuale. Academiile îşi câştigă şi îşi întăresc în mod activ influenţa atât în domeniul educaţiei, cât şi în cel ştiinţific. La acea vreme apar primele dispute privind сorelarea dintre importanţa artei şi ştiinţei în pregătirea arhitecţilor, o componentă importantă şi în dezbaterile moderne. |
||||||
Cuvinte-cheie şcoli arhitecturale din Germania, învăţământ arhitectural în Germania, academii de artă din Germania, academii de construcţii din Germania, reforme ale şcolilor de arhitectură, architecture schools in Germany, architectural education in Germany, German art academies, German construction academies, reform of architecture schools |
||||||
|