Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
244 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 16:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1-056.36(478+498) (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646) |
SM ISO690:2012 TOMA, Mihaela. Incluziunea elevilor cu TSA în clasele din învăţământul de masă . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 104-107. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_17 | ||||||
CZU: 376.1-056.36(478+498) | ||||||
Pag. 104-107 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol sunt abordate provocările pe care le reclamă incluziunea elevilor cu tulburări din spectrul autist, dar şi cu alte tipuri de dizabilităţi, cât şi procesul de incluziune în general, în cadrul claselor din învăţământul de masă, alături de ceilalţi colegi tipici, atât din punct de vedere teoretic, cât şi exemple praxiologice concrete, pentru a contribui la favorizarea acestui proces şi convertirea instituţiei de învăţământ într-o şcoală incluzivă. Se expun aspecte conceptuale din România şi Republica Moldova în ceea ce priveşte colaborarea eficientă dintre cadrele didactice şi alte persoane specializate implicate în procesul incluziunii, în ceea ce priveşte adaptarea curriculară şi oferirea de sprijin suplimentar în funcţie de necesităţile copiilor, crearea şi menţinerea unui parteneriat activ cu părinţi-elevii cu dizabilităţi şi şcoală, precum şi depistarea şi aplicarea unui set de soluţii optime de facilitare a acestui proces, care vor contribui la incluziunea acestora în instituţiile din învăţământul de masă. |
||||||
Cuvinte-cheie incluziune, elevi cu autism, dizabilităţi, învățământ general, inclusion, students with autism, disabilities, general education |
||||||
|