Incluziunea elevilor cu TSA în clasele din învăţământul de masă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
244 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1-056.36(478+498) (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
TOMA, Mihaela. Incluziunea elevilor cu TSA în clasele din învăţământul de masă . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 104-107. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Incluziunea elevilor cu TSA în clasele din învăţământul de masă

The inclusion of students with disorders from the autism spectrum in the classes of mass education

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_17
CZU: 376.1-056.36(478+498)

Pag. 104-107

Toma Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

În acest articol sunt abordate provocările pe care le reclamă incluziunea elevilor cu tulburări din spectrul autist, dar şi cu alte tipuri de dizabilităţi, cât şi procesul de incluziune în general, în cadrul claselor din învăţământul de masă, alături de ceilalţi colegi tipici, atât din punct de vedere teoretic, cât şi exemple praxiologice concrete, pentru a contribui la favorizarea acestui proces şi convertirea instituţiei de învăţământ într-o şcoală incluzivă. Se expun aspecte conceptuale din România şi Republica Moldova în ceea ce priveşte colaborarea eficientă dintre cadrele didactice şi alte persoane specializate implicate în procesul incluziunii, în ceea ce priveşte adaptarea curriculară şi oferirea de sprijin suplimentar în funcţie de necesităţile copiilor, crearea şi menţinerea unui parteneriat activ cu părinţi-elevii cu dizabilităţi şi şcoală, precum şi depistarea şi aplicarea unui set de soluţii optime de facilitare a acestui proces, care vor contribui la incluziunea acestora în instituţiile din învăţământul de masă.

In this article, the challenges posed by the inclusion of students with autism spectrum disorders, but also with other types of disabilities, as well as the inclusion process in general, in mainstream education classes, alongside other typical colleagues, both from from a theoretical point of view, as well as concrete praxeological examples, in order to contribute to the favoring of this process and the conversion of the educational institution into an inclusive school. Conceptual aspects from Romania and the Republic of Moldova are presented in terms of effective collaboration between teachers and other specialized people involved in the inclusion process, in terms of curriculum adaptation and offering additional support depending on the needs of children, creating and maintaining an active partnership with the parents-students with disabilities and the school, as well as identifying and applying a set of optimal solutions to facilitate this process, which will contribute to their inclusion in mainstream education institutions.

Cuvinte-cheie
incluziune, elevi cu autism, dizabilităţi, învățământ general,

inclusion, students with autism, disabilities, general education