Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
268 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 09:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.31:159.922:004 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Psihologie (3476) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4231) |
SM ISO690:2012 PASCU, Mara-Sînziana, ŞOITU, Laurenţiu. Constructivism, gamification, învățare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 10-17. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_02 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_02 | |||||||
CZU: 37.015.31:159.922:004 | |||||||
Pag. 10-17 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Opțiunea pentru pespectiva constructivistă de fundamentare a articolului este încurajată, în principal, de distincția dintre constructivism și obiectivism privind construirea cunoaşterii înseși (Tam, Maureen, 2000), de importanța celor două dimensiuni ale constructivismului: cognitiv şi social pe seama cărora se întâlnesc mai toți specialiștii (Piaget, 1950, Vîgotski, 1933, Kommers& Mayes, 1992, Von Glasersfeld, 1994). Învăţarea este, așadar, cunoaştere construită împreună (L. Șoitu, 2019) şi nu există în afara minţii umane (Duffy, T. M. &Jonassen, D. H, 1991). Jocul, prin menirea sa, de apropiere și implicare a „jucătorului” în realitate, facilitează atât cunoașterea, cât și drumul spre experiență, iar constructivismul devine important în condițiile noilor tehnologii, care pot pune în legătură pe elevi pentru colaborare, dar pot genera și izolarea lor. Gamification devine o veritabilă sursă de implicare, apropierea de realitate prin pași mici, deoarece jucarea cu rol didactic este învățarea prin asumare, motivare maximă. |
|||||||
Cuvinte-cheie constructivism, cunoaştere, joc, gamification, „jucarea”, învățarea, constructivism, knowledge, game, Gamification, playing, learning |
|||||||
|