Inteligenţa emoţională și impactul ei asupra dezvoltării personalității elevului de vârstă școlară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
364 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 19:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.94:373.3-057.874 (1)
Psihologie (3477)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
SANDALĂ, Olguța. Inteligenţa emoţională și impactul ei asupra dezvoltării personalității elevului de vârstă școlară mică . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 85-89. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Inteligenţa emoţională și impactul ei asupra dezvoltării personalității elevului de vârstă școlară mică

Emotional intelligence and its impact on the personality development of early school-age students

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_15
CZU: 159.94:373.3-057.874

Pag. 85-89

Sandală Olguța12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Tehnologic „Sfântul Mucenic Sava” din Berca, Buzău, România
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Cercetarea evocă importanța inteligenței emoționale și impactul asupra dezvoltării personalității elevului de vârstă școlară mică. Schimbările sociale rapide, presiunile cuceririlor ştiinţifice şi amplificarea problematicii globale a lumii contemporane furnizează permanent provocări educaţiei şi noi oportunităţi de dezvoltare a dimensiunilor personalităţii umane. Un coeficient sporit de inteligenţă emotională asigură integrarea de succes, cu minim de conflicte inter- şi intrapersonale. Eficienţa şcolarului mic este determinată nu doar de coeficientul de inteligenţă (capacitatea de asimilare a cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor), dar şi de anumite trăsături de personalitate, deoarece trăind într-o societate în continuă schimbare, elevul va trebui să se orienteze şi să se integreze în mediul şcolar prin competenţe de comunicare şi competenţe emoţionale.

The research evokes the importance of emotionality and its impact on the personality development of the young school-aged student. Rapid social changes, the pressures of scientific conquests and the amplification of the global problems of the contemporary world permanently provide challenges to education and new opportunities to develop the dimensions of human personality. An increased quotient of emotional intelligence ensures successful integration, with a minimum of inter- and intrapersonal conflicts. The efficiency of the young schoolboy is determined not only by the intelligence quotient (the ability to assimilate knowledge, skills and abilities), but also by certain personality traits, because living in a constantly changing society, the student will have to orient himself and integrate into the school environment through communication skills and emotional skills.

Cuvinte-cheie
personalitatea elevului, emoționalitate,

pupil’s personality, emotionality