Explorarea modelului pedagogic integrat de formare a competențelor managementului consilierii educaționale, destinat cadrelor didactice din învățământul primar: cercetare experimentală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
193 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 16:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:159.9.07:373.3 (1)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (200)
Psihologie (3476)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
STEGĂRESCU, Lilia. Explorarea modelului pedagogic integrat de formare a competențelor managementului consilierii educaționale, destinat cadrelor didactice din învățământul primar: cercetare experimentală. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 90-103. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Explorarea modelului pedagogic integrat de formare a competențelor managementului consilierii educaționale, destinat cadrelor didactice din învățământul primar: cercetare experimentală

Exploring the integrated pedagogical model of training of educational counseling management skills, intended for primary education teachers: experimental research

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_16
CZU: 37.07:159.9.07:373.3

Pag. 90-103

Stegărescu Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu experimental de implementare a Modelului pedagogic integrat de formare a competențelor managementului consilierii educaționale, elaborat în baza determinării fundamentelor teoretice, stabilirii dimensiunilor și valorilor managementului consilierii educaționale a elevilor și părinților în treapta învățământului primar. Este elucidat demersul de formare a competențelor manageriale în consilierea educațională a cadrelor didactice la nivel de cunoaștere, aplicare și integrare, sunt analizate și interpretate rezultatele obținute în experimentul pedagogic. Totodată, articolul redă succint acțiunile formative desfășurate, rezultatele probei de sinteză, realizată după șase luni de la cercetarea de bază și satisfacția părinților în urma consilierii educaționale privind eficientizarea educației familiale a copiilor de vârstă școlară mică. Se menționează faptul funcționalității programului formativ și al modelului pedagogic implementat.

The article represents an experimental study of the implementation of the Integrated Pedagogical Model for the training of educational counseling management skills, developed based on the determination of the theoretical foundations, the establishment of the dimensions and values of the management of educational counseling of students and parents in primary education. The approach to training managerial skills in the educational counseling of teachers at the level of knowledge, application and integration is elucidated, the results obtained in the pedagogical experiment are analyzed and interpreted. At the same time, the article summarizes the training actions carried out, the results of the synthesis test, carried out six months after the basic research and the satisfaction of the parents following the educational advisors regarding the family education of children of small school age. The fact of the functionality of the training program and the implemented pedagogical model is mentioned.

Cuvinte-cheie
consiliere educaţională, management al consilierii educaționale, învăţământ primar, elevi de vârstă școlară mica, cadre didactice, părinţi,

educational counseling, educational counseling management, primary education, students of low school age, professors, parents