The socio-ecological context of school anxiety in adolescents
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
210 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-28 17:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.06:159.922.8 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
MIRIB, Asla, BODRUG-LUNGU, Valentina. The socio-ecological context of school anxiety in adolescents . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 69-73. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

The socio-ecological context of school anxiety in adolescents

Contextul socio-ecologic al anxietății școlare la adolescenți

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_12
CZU: 373.06:159.922.8

Pag. 69-73

Mirib Asla, Bodrug-Lungu Valentina
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

The current article proposes a socio-ecological framework of school anxiety to explore adolescent school anxiety (through individual characteristics), in relation to the microsystem (through relationships with parents and peers), the mesosystem (through school organizational culture, relationships with teachers), the exosystem (through the extended school community) and the macrosystem (through social norms and government initiatives). Considering that the phenomenon of school anxiety among adolescents has several facets, its analysis in the context of psycho-pedagogical and social conditions offers a wider space for understanding the phenomenon. Determinants/ risk factors include: individual, family, school, societal factors. The main points of the presented socio-ecological framework of school anxiety are based on analysis of literature and research. The framework and suggested practices would be strengthened using practical intervention and produce more evidence-based data.

Prezentul articol propune un cadru socio-ecologic al anxietății școlare pentru a explora anxietatea școlară a adolescenților (prin caracteristicile individuale), în raport cu microsistemul (prin relațiile cu părinții și semenii), mezosistemul (prin cultura organizațională școlară, relațiile cu profesorii), exosistemul (prin comunitatea școlară extinsă) și macrosistemul (prin norme sociale și inițiative guvernamentale). Având in vedere că fenomenul anxietății școlare în rândul adolescenților are mai multe fațete, analiza acestuia în contextul condițiilor psihopedagogice și sociale oferă un spațiu mai larg de înțelegere a fenomenului. Factorii determinanți/de risc includ: factori individuali, familiali, școlari, societali. Principalele puncte ale cadrului socio-ecologic prezentat al anxietății școlare se bazează pe analiza literaturii și cercetări. Cadrul și practicile sugerate urmează a fi consolidate folosind intervenții practice și producerea de mai multe date bazate pe dovezi.

Cuvinte-cheie
school anxiety, socio-ecological framework, adolescent, microsystem, mesosystem, exosystem, macrosystem,

anxietate școlară, cadrul socio-ecologic, adolescent, microsistem, mezosistem, exosistem, macrosistem