Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
211 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-01 16:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.46-051:37.02 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
SM ISO690:2012
GOGOI, Elena. Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 64-68. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat

The professional development of teachers through mentoring activities

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_11
CZU: 37.018.46-051:37.02

Pag. 64-68

Gogoi Elena
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Dat fiind dinamismul societății, dar și a reformelor din sistemul educațional, personalul academic trebuie să se adapteze în timp record pentru a face față imperativelor acestora. Procesul de predare în care sunt antrenate cadrele didactice necesită actualizare, accelerare și consolidare. În acest context, constatăm că parteneriatele de învățare devin tot mai prezente în mediul academic, mentoratul fiind recunoscut drept unul din cele mai răspândite. Astfel, mentoratul, fiind ancorat în programele de formare profesională devine un instrument orientat spre dezvoltarea carierei didactice. Scopul studiului dat rezidă în identificarea și configurarea ariei comportamentale a mentorului în învățământul superior. Modelul identificat va contribui la consolidarea competențelor profesionale și sporirea calității procesului educațional.

Given the dynamism of society, but also of the reforms in the educational system, the academic staff must adapt in record time to face their imperatives. The teaching process in which teachers are involved needs to be updated, accelerated and strengthened. In this context, we find that learning partnerships are becoming more and more present in the academic environment, mentoring being recognized as one of the most widespread. Thus, mentoring, being anchored in professional training programs, becomes a tool oriented towards the development of the teaching career. The purpose of this study resides in the identification and configuration of the mentor’s behavioral framework in higher education. The identified model will contribute to strengthening professional skills and increasing the quality of the educational process.

Cuvinte-cheie
arie comportamentală, mentorat, mentor, mentorabil, accelerare, consolidare, context, relaționare,

behavioral framework, mentoring, mentor, mentee, acceleration, Consolidation, context, relationship