Abordări lingvistice privind dezvoltarea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învățământul profesional tehnic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
154 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091.26:811.111`243`22 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276)
Limba engleză (686)
SM ISO690:2012
DIMITRIU, Angela. Abordări lingvistice privind dezvoltarea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învățământul profesional tehnic. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 53-58. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Abordări lingvistice privind dezvoltarea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învățământul profesional tehnic

Linguistic approaches to development pragmatic communication skills in the english language to students from technical vocational education

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_09
CZU: 377.091.26:811.111`243`22

Pag. 53-58

Dimitriu Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

În acest articol sunt reflectate abordări lingvistice privind dezvoltarea competenței de comunicare. Competența de comunicare, având drept premisă dimensiunea lingvistică, este utilizată în actul comunicării personale și profesionale. Pragmatica este modul în care transmitem mesajul prin comunicare, prin marcarea caracterului activ și interactiv al limbajului și structura de norme stabilite în cazul comunicării lingvistice. Competența de comunicare pragmatică pune în valoare capacitatea de a cunoaște, înțelege, construi discursuri coerente și adecvate circumstanțelor sociale, interculturale și profesionale în care are loc comunicarea. Stăpânirea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză evidențiază capacitatea elevului din învățământul profesional tehnic pentru interacțiune socială și carieră profesională la nivel global.

In this article are reflected the linguistic approaches on the development of communication competence. Communication competence, based on the linguistic dimension, is used in the act of personal and professional communication. Pragmatics is the way we convey the message through communication, by emphasizing the active and interactive features of language and the structure of norms established in the case of linguistic communication. Pragmatic communication competence points out the ability to know, understand and construct coherent appropriate discourses to the social, intercultural and professional circumstances, in which communication takes place. Mastering pragmatic communication skills in English highlights the student’s ability in technical vocational education for social interaction and professional career at a global level

Cuvinte-cheie
abordări lingvistice, competenţă de comunicare, pragmatică, competența de comunicare pragmatică, comunicare în limba engleză,

linguistic approaches, communication competence, pragmatics, pragmatic competence in communication, communication in English