Constructivism, gamification, învățare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
269 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 09:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.31:159.922:004 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Psihologie (3476)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4231)
SM ISO690:2012
PASCU, Mara-Sînziana, ŞOITU, Laurenţiu. Constructivism, gamification, învățare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 10-17. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Constructivism, gamification, învățare

Constructivism, gamification, learning

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_02
CZU: 37.015.31:159.922:004

Pag. 10-17

Pascu Mara-Sînziana1, Şoitu Laurenţiu2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Opțiunea pentru pespectiva constructivistă de fundamentare a articolului este încurajată, în principal, de distincția dintre constructivism și obiectivism privind construirea cunoaşterii înseși (Tam, Maureen, 2000), de importanța celor două dimensiuni ale constructivismului: cognitiv şi social pe seama cărora se întâlnesc mai toți specialiștii (Piaget, 1950, Vîgotski, 1933, Kommers& Mayes, 1992, Von Glasersfeld, 1994). Învăţarea este, așadar, cunoaştere construită împreună (L. Șoitu, 2019) şi nu există în afara minţii umane (Duffy, T. M. &Jonassen, D. H, 1991). Jocul, prin menirea sa, de apropiere și implicare a „jucătorului” în realitate, facilitează atât cunoașterea, cât și drumul spre experiență, iar constructivismul devine important în condițiile noilor tehnologii, care pot pune în legătură pe elevi pentru colaborare, dar pot genera și izolarea lor. Gamification devine o veritabilă sursă de implicare, apropierea de realitate prin pași mici, deoarece jucarea cu rol didactic este învățarea prin asumare, motivare maximă.

The option for the constructivist perspective of substantiating the article is encouraged, mainly, by the distinction between constructivism and objectivism regarding the construction of knowledge itself (Tam, Maureen, 2000), by the importance of the two dimensions of constructivism: cognitive and social (Piaget, 1950, Vîgotski, 1933, Kommers& Mayes, 1992, Von Glasersfeld, 1994). Learning is, therefore, knowledge built together (L. Șoitu, 2019) and does not exist outside the human mind (Duffy, T. M. & Jonassen, D. H, 1991). The game, through its purpose of bringing the ,,player” closer and involving him in reality, facilitates both knowledge and the path to experience. Constructivism becomes important in the conditions of new technologies, which can connect students for collaboration, but can also generate isolation their. Gamification becomes a real source of involvement, getting closer to reality through small steps, because playing with a didactic role is learning through assumption, motivation.

Cuvinte-cheie
constructivism, cunoaştere, joc, gamification, „jucarea”, învățarea,

constructivism, knowledge, game, Gamification, playing, learning