Reprezentări sociale, practici profesionale și schimbări organizaţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
372 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 19:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.06 (121)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (119)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Natalia, GUŢU, Olga. Reprezentări sociale, practici profesionale și schimbări organizaţionale. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 86-90. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470

Reprezentări sociale, practici profesionale și schimbări organizaţionale

Social representations, professional practices and organizational changes

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.15
CZU: 37.06

Pag. 86-90

Cojocaru Natalia1, Guţu Olga2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Școala doctorală de Știinţe Sociale și ale Educației
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2022


Rezumat

În acest articol vom analiza modul în care teoria reprezentărilor sociale poate fi utilizată în implementarea cu succes a schimbărilor strategice la nivel instituțional. Așa cum reprezentările sociale ghidează acțiunile și conduitele umane, investigarea reprezentărilor pe care indivizii le au cu referire la problematica schimbării ne permite să identificăm și posibile răspunsuri atitudinale și comportamentale la schimbarea organizațională planificată.

In this article, we will analyse how the theory of social representations can be used in the successful implementation of strategic changes at the institutional level. Just as social representations guide human actions and behaviours, investigating the representations that individuals have with reference to the issue of change allows us to identify possible attitudinal and behavioural responses to planned organizational change.

Cuvinte-cheie
reprezentări sociale, schimbare organizațională planificată, instituții educaționale,

social representations, planned organizational change, educational institutions