Implicaţii psihopedagogice ale formelor și modelelor educaţiei în dezvoltarea convingerilor preadolescenţilor ce vizează rolul de părinte responsabil
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
359 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-09 04:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1/.2 (19)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
SM ISO690:2012
ROTARU, Ioana-Corina. Implicaţii psihopedagogice ale formelor și modelelor educaţiei în dezvoltarea convingerilor preadolescenţilor ce vizează rolul de părinte responsabil. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 80-85. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470

Implicaţii psihopedagogice ale formelor și modelelor educaţiei în dezvoltarea convingerilor preadolescenţilor ce vizează rolul de părinte responsabil

Psycho-educational implications of education forms and education models in the development of pre-adolescents’ beliefs for the role of responsible parents

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.14
CZU: 37.018.1/.2

Pag. 80-85

Rotaru Ioana-Corina
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2022


Rezumat

În societatea contemporană, a fi format pentru viață înseamnă a fi pregătit să te integrezi într-un univers tehnologic în expansiune. În literatura pedagogică această problemă este tratată foarte diferit, operânduse cu următorii termeni: educație tehnică, educație pentru muncă, educație profesională, educație politehnică. Pe lângă aceste tipuri de educație, se are în vedere mai ales familia, societatea în care preadolescenții trăiesc, cresc, învață, se formează etc. Valorile pe care și le formează sunt împărtășite de societate și stabilesc comportamentele și atitudinile preadolescenților stabilite pentru scopul de a atinge bunăstarea dorită. Prin urmare, aceste valori, conform definițiilor sociologiei, psihologiei și antropologiei de astăzi, sunt definite ca elemente determinante ale alegerilor din viața de zi cu zi sau sunt instrumente utile preadolescenților în ordonarea priorităților și a propriilor activităț

In contemporary society, being trained for life means being prepared to integrate into an expanding technological universe. In the pedagogical literature, this problem is treated very differently, using the following terms: technical education, work education, professional education, polytechnic education. In addition to these types of education, the family, the society in which pre-adolescents live, grow, learn, train, etc. is taken into account. The values they form are shared by society, and they establish the behaviors and attitudes of preadolescents set for the purpose of achieving the desired well-being. Therefore, these values, according to the definitions of today’s sociology, psychology and anthropology, are defined as determining elements of choices in everyday life or are useful tools for pre-adolescents in ordering priorities and their own activities.

Cuvinte-cheie
preadolescenţi, familie, şcoală, comunitate, modele educaţionale,

preadolescents, family, school, community, educational models