Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
359 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-09 04:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1/.2 (19) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Ioana-Corina. Implicaţii psihopedagogice ale formelor și modelelor educaţiei în dezvoltarea convingerilor preadolescenţilor ce vizează rolul de părinte responsabil. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 80-85. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.14 | ||||||
CZU: 37.018.1/.2 | ||||||
Pag. 80-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În societatea contemporană, a fi format pentru viață înseamnă a fi pregătit să te integrezi într-un univers tehnologic în expansiune. În literatura pedagogică această problemă este tratată foarte diferit, operânduse cu următorii termeni: educație tehnică, educație pentru muncă, educație profesională, educație politehnică. Pe lângă aceste tipuri de educație, se are în vedere mai ales familia, societatea în care preadolescenții trăiesc, cresc, învață, se formează etc. Valorile pe care și le formează sunt împărtășite de societate și stabilesc comportamentele și atitudinile preadolescenților stabilite pentru scopul de a atinge bunăstarea dorită. Prin urmare, aceste valori, conform definițiilor sociologiei, psihologiei și antropologiei de astăzi, sunt definite ca elemente determinante ale alegerilor din viața de zi cu zi sau sunt instrumente utile preadolescenților în ordonarea priorităților și a propriilor activităț |
||||||
Cuvinte-cheie preadolescenţi, familie, şcoală, comunitate, modele educaţionale, preadolescents, family, school, community, educational models |
||||||
|