Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
406 44 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-12 01:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.015.31:316.72 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (798) |
SM ISO690:2012 DOROBANȚU-DINA, Roxana-Georgeta. Parteneriatul educațional școală-familie – factor optimizant în formarea comportamentului prosocial al elevilor. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 81-88. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7407952 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7407952 | ||||||
CZU: 373.5.015.31:316.72 | ||||||
Pag. 81-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrarea de față am esențializat importanța, necesitatea și actualitatea parteneriatului educațional școală-familie pentru formarea unui comportament prosocial elevilor din clasele gimnaziale. De asemenea, am accentuat faptul că încă de la vârsta școlarității elevii învață și dezvoltă relații de comunicare, ajutor reciproc, toleranță, înțelegere, colaborare, promovând și conservând valorile culturale ale grupurilor etnice din care fac parte. Rolul definitoriu îl are familia, ca instituție ce formează norme de viață, acestea fiind ,,șlefuite” în școală, prin activități formale sau nonformale, desfășurate organizat și sistematic. O conotație aparte este atribuită parteneriatului educațional școală-familie, implicării părinților în activitățile școlii și în leadership-ul acesteia, ca partener cu rol decizional în Comitetul de părinți, Consiliul clasei, Asociația părinților din școală și în Consiliul de Administrație. De asemenea, am accentuat importanța Planului Educațional Individualizat (PEI) și a Planului de Intervenție Personalizat (PIP) pentru o situație care necesită activitate diferențiată și personalizată. În baza studiului efectuat la clasă (2015-2018) am expus în lucrarea de față un model al PIP și două instrumente de lucru: chestionarul și interviul structurat pentru părinți, în vederea optimizării relației școală-familie, părinte-copil. Un lucru e cert: pentru buna funcționare a parteneriatului instituțional școală-familie, partenerii educaționali trebuie să fie pregătiți: cadrele didactice, în special cele tinere, ar trebui să regăsească în oferta de formare continuă acest aspect (lucrul cu familia, cu atât mai mult cu cât în ultimii 10 ani cel puțin un părinte este plecat la muncă în străinătate!), iar părinții să fie îndrumați, susținuți de consilierul școlar sau diriginte, nu doar informați. |
||||||
Cuvinte-cheie comportament prosocial, parteneriat educaţional, educație social-morală, interculturală, plan educațional individualizat (PEI), competențe social-morale, plan de intervenție personalizat (PIP), prosocial behavior, educational partnership, social-moral, intercultural education, individualized educational plan (PEI), social-moral skills, personalized intervention plan (PIP) |
||||||
|