Respiritualizarea umană a personalității ca obiectiv al formării continue a profesorilor școlari
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
261 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 17:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.015 (43)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian, GHICOV, Adrian. Respiritualizarea umană a personalității ca obiectiv al formării continue a profesorilor școlari. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 2-6. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7270943
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455

Respiritualizarea umană a personalității ca obiectiv al formării continue a profesorilor școlari

The Humane Respiritualization of the Personality as an Objective for the Continuous Training of School Teachers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7270943
CZU: 378.015

Pag. 2-6

Ghicov Adrian, Ghicov Adrian
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2022


Rezumat

Intenția noastră pentru ceea ce urmează este de a încerca să consemnăm, în acest spațiu, un set de orientări de conținut pentru o abordare a personalității în formarea continuă, pornind de la anumite fenomene educaționale și orientări tematice, pe care să le transpunem într-un limbaj pedagogic la îndemână, să le ajustăm la contextul tematic specific și apoi să le utilizăm în valorificarea ideii de respiritualizare. Domeniile analizate sunt instrumente euristice gândite să ilustreze punctele-cheie și diferitele căi de introducere a unei dimensiuni mult mai largi în formarea continuă a profesorilor școlari. Din aceste considerente, reiterăm punctele de reper ce credem că trebuie avute în vedere în planul adoptării unei abordări rezultative. Astfel, noțiunile și ideile, ce apar în funcție de reperele metodologice, sub aspectele cele mai generale, pot fi cele prezentate mai jos.

Our intention is to try to record a set of content orientations that would allow us to approach the personality in the context of further education, starting from certain educational phenomena and thematic orientations, which we may then transpose into adequate pedagogical language, adjust to the specific thematic context, and employ in order to capitalize on the idea of respiritualization. The analyzed domains are heuristic instruments designed to illustrate the key points and the different ways of introducing a much wider dimension in the further education of school teachers. For these reasons we reiterate the benchmarks that we consider necessary for a successful approach, along with the relevant concepts and ideas.

Cuvinte-cheie
formare continuă, personalitate, integral, respiritualizare, personalism energetic, problematologie, răspuns apocritic, răspuns problematologic,

further education, personality, Integral, respiritualization, energetic personalism, problematology, apocritic answer, problematological answer