Condițiile pedagogice de eficientizare a educației muzeale a liceenilor în colaborarea școală-muzeu-familie-comunitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
294 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 07:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:069 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Muzee. Expoziții permanente (507)
SM ISO690:2012
FILIPSKI, Tatiana. Condițiile pedagogice de eficientizare a educației muzeale a liceenilor în colaborarea școală-muzeu-familie-comunitate . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 15-20. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7271157
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455

Condițiile pedagogice de eficientizare a educației muzeale a liceenilor în colaborarea școală-muzeu-familie-comunitate

The Pedagogical Conditions for the Improvement of Museum Education in Lyceum Students in the Context of School-Museum-Family-Community Cooperation

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7271157
CZU: 37.015:069

Pag. 15-20

Filipski Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2022


Rezumat

Articolul reflectă aspecte teoretico-aplicative ale procesului de educație muzeală a liceenilor, evidențiind Tatiana FILIPSKI doctorandă, Universitatea Pedagogică de Stat I. Creangă din Chișinău importanța și posibilitățile parteneriatelor educaționale ce vizează cooperarea instituțiilor de învățământ cu muzeele, familia și comunitatea în scopul promovării valorilor culturale naționale și universale printre generațiile în creștere și cele adulte. Se analizează succint viziunea unor cercetători din domeniu, se stabilesc și se fundamentează științific condițiile pedagogice de eficientizare a educației muzeale a liceenilor în colaborarea școală-muzeu-familie-comunitate, condițiile pedagogice generale și condițiile psihopedagogice specifice de realizare a educației muzeale la această vârstă. Totodată, este prezentat Mecanismul interacționării condițiilor de eficientizare a educației muzeale a elevilor din liceu, considerat de noi un instrument metodologic foarte important, valorificat și validat cu succes în educația muzeală în cadrul investigațiilor realizate anterior

The article presents certain theoretical and applicative aspects of museum education for lyceum students, emphasizing the importance and perspectives of educational partnerships that target cooperation between schools and museums, families, and the community in order to promote cultural, national, and universal values in growing and adult generations. We succinctly analyze the views of some researchers, scientifically establish and substantiate the pedagogic conditions for the optimization of museum education in lyceum students within the school-museum-family-community collaboration, and we also set out the general pedagogical and the specific psycho-pedagogical conditions for the implementation of museum education in lyceum students. Finally, we present a Mechanism for the Interaction of the Conditions for the Improvement of Museum Education in Lyceum Students, which we consider to be a highly important methodological tool, having successfully explored and validated it in museum education during previous research.

Cuvinte-cheie
muzeu, educaţie muzeală, parteneriat educaţional, valori, patrimoniu muzeal, familie, instituţie de învăţământ,

museum, museum education, educational partnership, values, museum heritage, family, educational institution