Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
584 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 11:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:37.04 (1) |
Organizarea instruirii (541) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256) |
SM ISO690:2012 ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Didactogenia ca factor de patologizare a capacitații de invațare (elemente pentru o meta-analiză a fenomenului de eșec școlar). In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 1(40), pp. 43-56. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p43-56 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | |||||||
Numărul 1(40) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p43-56 | |||||||
CZU: 37.091:37.04 | |||||||
Pag. 43-56 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Didactogenia constituie un indicator expresiv al dezadaptării școlare. De îndată ce-și face apariția, ca urmare a greșelilor de comunicare comise - voluntar sau involuntar – de către cadrele didactice, ea pune presiuni nedorite pe discipolii acestora, dezorganizându-le toată activitatea și toate tipurile de relații. Întrucât, prin energiile pernicioase pe care le posedă, fenomenul avut în vedere dezorganizează procesul de instruire, punând sub semnul îndoielii buna desfășurare a acestuia, este de la sine înțeles că îngrijorările care se impun într-un asemenea caz trebuie să vizeze – mai întâi de toate și în mod special – capacitatea de învățare a școlarilor sau, mai exact, modul și măsura în care tipul vizat de capacitate este supus erodării. Datele de care dispunem – ne referim atât la constatările pe care am reușit să le extragem din literatura de specialitate, cât și la propriile observații legate de ținuta comportamentală inadecvată a cadrelor didactice - arată că, ad extremum, infl uența nefastă pe care didactogenia, în calitatea ei de factor patologizant, o exercită asupra capacității de a învăța își găsește expresie în cel puțin trei ipostaze de factură fenomenologică: (I) apariția retardului școlar, (II) diminuarea capacității de procesare a informațiilor și (III) dereglarea motivației pentru învățare. |
|||||||
Cuvinte-cheie didactogenie, retard școlar, retrapaj, insucces școlar, oboseala, surmenaj, demotivare, didactogeny, school delay, retake, school failure, fatigue, overwork, demotivation |
|||||||
|