Consilierea psihopedagogică. Considerații teoretice, prevederi legale și situații întâlnite în practică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
661 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 21:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (756)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027)
SM ISO690:2012
BUTNARU, Simona, MARCU, Elena. Consilierea psihopedagogică. Considerații teoretice, prevederi legale și situații întâlnite în practică. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 31-36. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470

Consilierea psihopedagogică. Considerații teoretice, prevederi legale și situații întâlnite în practică

The psycho-pedagogic counselling.Theoretical considerations, legal provisions and situations encountered during the practice

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.05
CZU: 37.015.3

Pag. 31-36

Butnaru Simona1, Marcu Elena2
 
1 Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi,
2 Centrul Judeţean de Resurse și Asistenţă Educaţională Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Consilierea psihopedagogică este procesul prin intermediul căruia se „pune accentul pe dimensiunea de prevenție a tulburărilor emoționale și comportamentale, pe aceea a dezvoltării personale și a rezolvării de probleme” [1, p. 21]. Obiectivele procesului de consiliere sunt: promovarea sănătății și a stării de bine, dezvoltarea personală și prevenția. Consilierea este preocupată de starea de bine a individului, mai puțin de cea de boală. Atunci când școala se focalizează pe obținerea performanțelor, pe valorizarea intelectului fără a ține cont de nevoile emoționale și sociale ale elevilor, are loc o diminuare a stării de bine a acestora [1, pp. 22-23]. Legislația din România privind consilierea psihopedagogică și nu numai e adesea lacunară, contradictorie, lăsând loc de interpretări.

Psycho-pedagogic counselling is the process through which “emphasis is on the prevention dimension of emotional and behavioural disorders, the one of personal development and problem solving” [1,21]. The objectives of counselling process are: health promotion and well-being, personal development and prevention. Counselling is focused on the well-being of the individual, less than the disease. When the school is centered on achieving performance, on the enhancing of the intellect without taking into consideration the emotional and social needs of the students, there is a decrease in their well-being [1, pp. 22-23]. The Romanian legislation on psycho-pedagogical counselling and not only, it is often incomplete, contradictory, leaving room for interpretation.

Cuvinte-cheie
consiliere psihopedagogică, stare de bine, proces de consiliere,

Psycho-pedagogic, well-being, counselling process