Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
664 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 21:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3 (757) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4031) |
SM ISO690:2012 BUTNARU, Simona, MARCU, Elena. Consilierea psihopedagogică. Considerații teoretice, prevederi legale și situații întâlnite în practică. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 31-36. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.05 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.05 | ||||||
CZU: 37.015.3 | ||||||
Pag. 31-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Consilierea psihopedagogică este procesul prin intermediul căruia se „pune accentul pe dimensiunea de prevenție a tulburărilor emoționale și comportamentale, pe aceea a dezvoltării personale și a rezolvării de probleme” [1, p. 21]. Obiectivele procesului de consiliere sunt: promovarea sănătății și a stării de bine, dezvoltarea personală și prevenția. Consilierea este preocupată de starea de bine a individului, mai puțin de cea de boală. Atunci când școala se focalizează pe obținerea performanțelor, pe valorizarea intelectului fără a ține cont de nevoile emoționale și sociale ale elevilor, are loc o diminuare a stării de bine a acestora [1, pp. 22-23]. Legislația din România privind consilierea psihopedagogică și nu numai e adesea lacunară, contradictorie, lăsând loc de interpretări. |
||||||
Cuvinte-cheie consiliere psihopedagogică, stare de bine, proces de consiliere, Psycho-pedagogic, well-being, counselling process |
||||||
|