Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
664 88 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 17:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015 (43) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2096) |
SM ISO690:2012 ADĂSCĂLIŢEI, Cristian. Dezvoltarea identităţii vocaţionale – premisă-cheie în orientarea elevilor spre viitor. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 80-84. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.14 | ||||||
CZU: 373.015 | ||||||
Pag. 80-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul pune în evidenţă rolul consilierii / educaţiei vocaţionale în prevenirea dificultăţilor de adaptare şcolară şi în dezvoltarea identităţii vocaţionale. Consilierea reprezintă un demers care s-a conturat încă de la începuturile secolului trecut, deşi abordarea iniţială avea conotaţii uşor diferite de cele actuale. În ansamblul de teorii şi modele, elaborate recent de cercetători precum Luyckx, Lent, Brown ş.a., menţionăm Inventarul pentru construirea viitoarei cariere a studentului (2018), în ideea de a explica, în termeni moderni, procesele implicate în dezvoltarea vocaţională şi a carierei. Prezentul studiu reprezintă o analiză teoretică a dimensiunilor identificate de autorii respectivi, cu scopul de a oferi cititorilor o perspectivă integratoare asupra unui instrument de lucru util cercetătorilor, psihologilor, cadrelor didactice, ţinând cont de faptul că orientarea spre viitor a elevilor reprezintă un scop al fiecăruia dintre aceştia. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare, carieră, consiliere/educaţie vocaţională, identitate vocaţională, SCCI, adaptation, career, vocational identity, vocational counseling/education, SCCI |
||||||
|